Lefújták a tendert az M3-on
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) április közepén rendelte el, hogy az előkészítés alatti és forgalomtechnikai kivitelezés megkezdése előtt álló autópálya-szakaszokon, ahol a forgalomnagyság a beton elválasztó elemek használatát egyértelműen nem igazolja, helyettük az erre vonatkozó előírások megjelenéséig is acél szalagkorlátokat építsen be a kivitelező az elválasztó sávban. A közpénzek hatékonyabb felhasználását eredményező módosítás a beruházási összeget várhatóan több millió forinttal csökkenti majd az M3 új szakasza esetében. A teljes hálózaton az intézkedéstől további jelentős megtakarítások várhatók.
A fejlesztés során irányonként két forgalmi és egy-egy leállósávos aszfalt burkolatú autópálya épül. A 11,9 km hosszú szakaszon hat műtárgy létesül. Az új pályaszakaszon a gépkocsik óránként 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd.
Az M3-as autópálya Nyíregyháza-49. számú főút közötti szakaszán ugyanakkor a NIF közlése szerint "gőzerővel" zajlik az építkezés. A 33,8 km hosszban, kétszer két sávos kialakításban kiépülő síkvidéki autópályán a régészeti leletmentés a végéhez közeledik, a humuszolás megtörtént. A földmű anyagának próbabeépítése elindult a szakaszon, valamint a próbacölöpözés több műtárgynál sikeres volt.
A szállítóutak megerősítése lezajlott, a beruházó szállítóutak melletti ingatlanok előzetes felmérésével is végzett. Az M3-as új szakaszán a kivitelező: „C-S-K-K 2009” Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Colas Hungária Zrt., konzorcium tagja: STRABAG Építő Zrt., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., KELET-ÚT Kft.) A kivitelezés szerződéses összege nettó 31,999 milliárd forint.