Leépít és megvágja a béreket a Ryanair

Létszám- és fizetéscsökkentési terveket jelentett be a legnagyobb ír fapados, a Ryanair. A kényszerű leépítésekért az ír kormány adópolitikáját is okolja a cég, többek között azt a lépést, hogy minden Írországból induló utasra tíz eurós adót vetettek ki.

A légitársaság hamarosan kétszáz embert kényszerül elbocsátani, a nemzetközi és írországi repülős turizmus idén várható további visszaesése miatt. A forgalom várható csökkenését a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary azzal is magyarázta, hogy az ír kormány március végétől utazásonként 10 eurós adót vet ki az írországi repülőterekről induló utasokra. Jelenleg 9 százalékkal kisebb a dublini repülőtér forgalma, mint egy évvel ezelőtt, és a csökkenés 20 százalékra is nőhet, ha a kormány bevezeti ezt az "idióta" adót, mondta a vezérigazgató. Úgy vélte, talán nem lenne szükség a leépítésre, ha a kormány nem adóztatná meg a kimenő forgalmat.
A dublini repülőtér más társaságoknak is feladta a leckét. Egy svájci repülőgép-karbantartó cég, az SR Technics is bejelentette, hogy a forgalom várható csökkenése miatt kivonul onnét, 1135 munkahelyet szüntetve meg.

A Ryanair vezetője azt mondta, 5-10 százalékkal akarják csökkenteni az alkalmazottak fizetését, de az ő javadalmazása ennél jóval nagyobb mértékben már csökkent is. A cégnek komoly fejfájást okoz az ír nemzeti légitársaság, az Aer Lingus részleges felvásárlásnak terhe is. Eddig több, visszautasított ajánlatot tettek az Aer Lingusra, közben 400 millió euróért, részvényenként 2,40 eurós átlagáron megvette a tőzsdén az Aer Lingus részvényeinek 29,8 százalékát. A részvények most 1,00 eurót érnek, és a Ryanair arra számít, hogy rövidesen 0,50-0,75 euró köré olcsóbbodnak tovább.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.