Két nap múlva már árulják az iPhone 4-et
A távközlési piacon komoly igény jelentkezik a szolgáltatásokat összevontan kínáló csomagokra - mondta Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese. Példaként elmondta, hogy a Paletta nevű, vezetékes és mobil hang és internet szolgáltatást egyaránt tartalmazó szolgáltatás-csomagnak immár több, mint tizenháromezer előfizetője van, az azt bevezető kampány a napokban indult. A vezető szerint az energia-szolgáltatások különösen alkalmasak arra, hogy növeljék az előfizetők hűségét. A Magyar Telekomnál már megközelíti a tizenötezret a gáz- vagy áramszolgáltatást igénybevevők száma az öt kiválasztott területen. A szolgáltatás lefedettsége további öt területtel nő a közeljövőben.
Király István szerint az utóbbi időben két eszköznek csökkent olyan szintre a fogyasztói ára, hogy a háztartásokban teljesen elterjedt eszközzé váltak: a síkképernyős televíziók és az okostelefonok.
Az okostelefonok részesedése a napi értékesítésben meghaladja a húsz százalékot a T-Mobile esetében, az piaci részesedés azonban - az európai húsz százaléktól elmaradva - még mintegy tíz százalék körül alakul és dinamikusan növekszik. A karácsonyi szezonban, készülve az olcsóbb okostelefonok megjelenésére, nagyobb növekedésre számít a Magyar Telekom.
- Nehéz időszak közepén van a cég, de az egész ország - mondta a cég vezérigazgatója, Christopher Mattheisen, hozzátéve, hogy ennek ellenére a Magyar Telekom vagy tartja a pozícióit, vagy pedig növelni is tudja részesedését az egyes piacokon. A vezérigzagató kiemelte: a mobilszolgáltatásukon most érnek be a korábbi évek komoly beruházásai, s sikeresen működik a három képernyős (internet, mobil, TV) stratégiájuk. A televíziós piacon a második helyre jöttek fel 28 százalékos részesedéssel. Kábelen, műholdon és a vezetékes távközlési infrastruktúrán keresztül gyakorlatilag országos lefedettséget biztosítanak.
A három képernyős stratégia továbbfejlesztéseként a jövőben arra koncentrálnak, hogy az egyes képernyőkön elérhető tartalmak átjárhatók legyenek. A vezérigazgató-helyettes elmondta: erre már megvannak a technikai feltételek, s a közeljövőben az ügyfelek ismereteinek bővítésére is nagy hangsúlyt helyeznek.
A vezérigazgató bemutatta Keszég Attila értékesítésért felelős vezérigazgató-helyettest is, aki megerősítette a Nol korábbi értesülését, miszerint a T-Mobile péntek 0 órától az Aréna Plázában kezdi meg az iPhone4 értékesítését, majd a nyitvatartási időben 14 kiemelt értékesítési ponton árulják az Apple népszerű okostelefonját.
A korábban a Red Bull vezetőjeként dolgozó Keszég Attila kijelentette: a távközlésben egyre fontosabb a fogyasztók igényeinek pontos felismerése, ismerete, és kielégítése. A technológia helyett ezért a technológia helyett az ügyfeleket, a fogyasztókat helyezik a munkájuk fókuszába - jelentette ki a szakember.
Példaként említette, hogy a jövőben nagy erőket összpontosítanak arra, hogy minimalizálják azt az időt, ami az ügyfél igénybejelentésétől a szolgáltatás bekötéséhez szükséges. Ennek van igazából ügyfélmegtartó-ereje - mondta Keszég Attila. Hozzátette: a jelenlegi Magyar Telekom több cég integrációjából fejlődött ki, s az ügyfélszolgálati rendszereket is össze kellett kötni. A számlázási kapacitásuknak azonban van egy felső határa, ezért részben saját erőből, részben a tulajdonos Deutsche Telekom támogatásával egy új, egyedülálló ügyfélszolgálati rendszert (CRM) fejlesztenek ki, majd vezetnek be - mondta Keszég Attila. Christopher Mattheisen kérdésünkre elmondta: a rendszer milliárdos nagyságrendű beruházás.