Lecsapott a Citroenre a GVH
Megtévesztette a fogyasztókat a Citroen az autócsere program hirdetéseivel – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal 40 milliós bírság megfizetésére kötelezte a céget.
A Citroen szinte tavaly egész évben (2012. december 1. és 2013. november 5. között) reklámozta az autócsere programot azt ígérve, hogy a régi autó leadása után akár a meghirdetett legalacsonyabb áron, 4 éves kiterjesztett garanciával elérhetőek egyes meghirdetett kocsik. A versenyhivatal megállapítása szerint azonban a cég „nem minden esetben tájékoztatta a fogyasztókat arról", hogy a régi autójuk leadása mellett van még egy feltétel: az új kocsit a Citroen Autócsere Finanszírozás igénybevételével kellett ugyanis megvenni a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia igénybevételéhez. Máskor a vásárlást jelölte meg, mint feltételt, holott ehhez lízingelni kellett a kocsikat – a készpénzes vevők 300 ezer forintos felárat voltak kénytelenek fizetni.
A bírság kiszabásakor súlyosító körülménynek minősült, hogy a kampány hosszú ideig tartott és ezért a fogyasztók széles körét érte el.