Leállnak a magyar autógyárak
Addig kell hajtani amíg van megrendelés, és a piaci igényekhez kell igazodni: ezt az elvet már nem csak a munkaadók vallják. A válság óta a munkavállalókat képviselő szakszervezetek is engedékenyebbek a rugalmas munkaidő és szabadságolás tekintetében. Továbbra is nő az autóvásárlási kedv, ezért a korábbi évek gyakorlatától több európai gyárban nyáron sem állnak le teljesen a termeléssel.
A megrendeléseknek köszönhetően több német autógyár is lerövidíti a nyári szünetet, a BMW mellett a Daimlernél és a Volkswagennél is egész nyáron termelnek. A VW AG pozsonyi gyárában 18-án álltak le két hétre a termeléssel: a szünet idején állítják át a szerelősorokat az ősszel bemutatásra kerülő új modellhez. A BMW müncheni és dindolfingeni gyárában négy hét helyett csak egyre áll le teljesen a termelés.
A Volkswagen központi gyárában, Wolfsburgban a korábbi években a nyári szünet idején csak a karbantartók dolgoztak, és három hétre teljesen leálltak a gyártással, idén változik a menetrend: csak a műszakok száma csökken, és a megszokott három helyett két műszakban dolgoznak majd. A Daimler-Benz stuttgarti telephelyén is egész nyáron készülnek a Mercedesek.
Ezzel együtt is előfordul, hogy bizonyos típusokra a megszokott hosszabb ideig, olykor tíz hónapot is kell várni, mert a március 11-i természeti katasztrófa után lassabban érkeznek az alkatrészek a japán beszállítóktól. A BRIC országokban, vagyis a brazil, orosz, indiai és kínai piacon l átlagosan 50 százalékos volt a növekedés májusban és júniusban, hasonló volt a német márkák teljesítménynövekedése Törökországban, Dél-Koreában és Tajvanon.
A szentgotthárdi Opelnél július utolsó két hetében és augusztus első hetében állnak le. Légrádi Edit szóvivő a nol-nak elmondta, hogy telephelyükön idén 230 ezer motor készül és közben épül az új üzemrész is.
A járműgyártás területén augusztus első három hetében lesz nyári leállás, tájékoztatta hírportálunkat Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője. A motorgyártásnál átlagosan két hét lesz a nyári leállás, de ezen területenként eltéréseket mutathat. A tervek szerint erre július utolsó és augusztus első hetében kerül sor. A vállalat megrendelési állománya kedvező, jó kihasználtsággal termel és alapvetően rugalmasan igazodik az anyavállalat termeléséhez: ezt figyelembe véve is a nyári leállásokat és munkatársaink szabadságolását a korábbi évekhez hasonlóan erre az időszakra terveztük.
A Magyar Suzukinál augusztus 8. és 22. között lesz teljes leállás, tájékoztatta a nol-t Ruska Viktória szóvivő. A vakáció idején a karbantartóké a terep, de á megszokott munkák mellett előkészítik a szalagokat az új modell gyártására: ősszel már sorozatban készül az új Swift Sport változata.