Leáldozóban a bálna Merciknek?
Ez különösen az RWE energetikai konszern első emberének eshetett nehezére. Jürgen Grossmann (nomen est omen) kétméteres testmagasságával 140 kg "élősúly" párosul. Az eddigi Mercedes 500 SEL helyett a főnök újabban egy szerény E osztályú Mercivel furikázik, amelyben nemigen tudja kinyújtani a lábait, és a fejét csaknem beüti a tetőkárpitba. A pozitívum: az új autó "mindössze" 199 gramm széndioxidot bocsát ki megtett kilométerenként. Ezzel pedig Grossmann példát mutat az RWE új politikájára, amelynek egyik fontos része a konszern szolgálati autóflottájának átállítása környezetkímélőbb járművekre.
Az RWE nincs egyedül e téren. Mint a Der Tagesspiegel című berlini lap írta, a Deutsche Telekom elnöke sem a legnagyobb BMW-vel jár, hanem beéri a jóval szerényebb 530d GT3.0 típussal. Ennek CO2-emissziója 173 gramm kilométerenként, tehát még Grossmannét is alulmúlja
A két nagy német konszern főnökeinek példája ragadós: sajtóhírek szerint hamarosan "flottaváltás" következik a Siemens, a Bayer és az Eon háza táján is. A főnökök érzik, hogy a kényes témát jelentő szolgálati kocsik terén jó példával kell elöl járniuk. A legtöbb német vállalatnál immár tabunak számítanak a légkört súlyosan szennyező, hivalkodó sport- és terepjáró autók. A Telekomnál például az elnökség több tagja követte Obermann példáját: nyolc főnök közül hárman olyan kocsiba ültek át, amelynek széndioxid-kibocsátása kevesebb, mint 190 gramm. Az RWE-nél az igazgatótanács tagjai eddig Mercedes S osztályú autókkal jártak - jövő hónaptól kezdve be kell érniük E osztályba tartozó modellekkel.
A nagyvállalatok flottáinak profilváltása lépéskényszerbe hozza a német autógyárakat. A Németországban évente forgalomba helyezett új gépkocsiknak több mint a fele cégautó, tíz szolgálati jármű közül pedig nyolc német gyártmány. Az Audi, a BMW és a Mercedes a legtöbb pénzt a prémiumosztályú autókkal keresi - írta a Handelsblatt. Ám e tekintélyt parancsoló gépkocsik fölött kezd eljárni az idő. A Deutsche Telekom vezetősége által a szolgálati autókra megszabott új környezetvédelmi feltételeknek a három márka számtalan nagy gépkocsija közül csupán kettő tesz eleget: a BMW 7-es sorozat dízel változata, valamint az Audi A8 takarékosabb, "mindössze" 3000 köbcentiméteres motorral szerelt modellje.