Lázár János okos döntést hozott
A legnagyobb biztonságban az Audi A6-os és a Mercedes E-osztályának modelljeit vezetők érezhetik magukat, azaz a magyar politikai elitre kevés veszély leselkedik az utakon – derült ki két biztosítótársaság közös felmérésből, amely a 2006 és 2009 között történt halálos kimenetelű amerikai baleseteket dolgozta fel.
Lázár János Fidesz-frakcióvezető tehát kiválóan döntött, amikor „társadalmi nyomásra” leadta a számára havi 600 ezer forintért lízingelt, lézerblokkolós Audi S8-ast, és saját pénzén Audi A6-ost vett. Mint ismert, korábban éppen az S8-as biztonságosságával indokolta a választását, tehát most, a cserével maximálisra fokozta biztonságérzetét. (Amennyiben persze ő maga ül a volánhoz.)
A lista érdekessége, hogy a legendásan biztonságos és megbízható Toyoták visszaszerezték megtépázott hírnevüket, amit az utóbbi időszakban felfedett minőségi hibák és az azokat követő sorozatos visszahívások kezdtek ki.
Nagyot fordult a világ a sportterepjárókkal (SUV). Ezek a borulékonyságuk miatt az utóbbi években a negatív lista élén szerepeltek, most viszont a megbízhatósági lista élmezőnyébe gördültek át. Ez annak köszönhető, hogy szériatartozék lett náluk az elektronikus menetstabilizátor, ami a gáz elvételével és fékezéssel korrigálja a kanyarban az alul- vagy túlkormányzást, így segít az úton tartani az autót – írja a Bloomberg.
A menetstabilizátor a 26 legbiztonságosabb modell mindegyikében volt, míg valamennyi, a „halállistán” szereplő 26 modellből hiányzott. Ez a technológia 2008-ban az új modellek 65 százalékába volt beépítve, ez az arány a SUV-oknál 96 százalékos volt. 2012-től Amerikában csak ilyen biztonsági rendszerrel szerelt autót lehet forgalomba hozni. Ez ragyogó üzleti lehetőséget jelent a rendszert gyártó Continentalnak és Robert Boschnak.