Láthatáron az újabb járatritkítás?
Május 31-ig ad időt egy szerdai kormányrendelet Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternek, hogy kidolgozza és a kabinet elé terjessze a Volánok és a MÁV-csoport "korszerűsítésére" vonatkozó, a Széll Kálmánról elnevezett megszorítócsomagban vázolt "költségvetési egyensúlyjavulással járó intézkedési javaslatot" – számolt be a Népszava.
A kormány ugyanis csökkenti a MÁV-nak és a Volánoknak nyújtott költségvetési támogatást, ami az április közepétől bevezetett járatritkítás újabb ütemét vetíti előre. Vagyis napi 400 vonat és mintegy 30 buszjárat törlése után további menetrendi "ésszerűsítés", illetve "párhuzamosságok felszámolása" várható.
Ezzel kapcsolatban Némethné államtitkára, Fónagy János – aki a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos lesz május elsejétől – egy szakmai konferencián azt mondta, valóban összehangolják a közúti és vasúti közlekedést, átalakítják a MÁV-csoport cégeit, és a 24 Volán-társaságból pedig jóval kevesebbet csinálnak.
Az utóbbi közléssel a kormánybiztos valójában nem mondott újat: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hetekkel ezelőtt beharangozta a vasút szervezeti átalakítását és azt, hogy a Volán-társaságok feladatait hét-nyolc regionális autóbuszos szolgáltató kezébe adnák.