Lassú a kerékcserében a MÁV
Megkezdte „defektes” mozdonyai kerékcseréjét a MÁV. A karbantartási hiányosságok miatt hónapok óta legfeljebb csökkentett sebességgel közlekedtethető TRAXX típusú vontatók közül az első, már új keréktárcsáival parádézhat. A közlekedésbiztonsági megfontolásokból csúcssebessége felére lassított több százmillió forint értékű mozdonyok száma a javítások ellenére még növekszik is.
Nyár elején legalábbis a MÁV még azt közölte lapunkkal: huszonöt egységből álló TRAXX flottájából hat mozdonyt kénytelenek korlátozott sebességgel közlekedtetni. Augusztus közepén viszont a vasúttársaság már nyolc ilyen járművére rendelt el sebességkorlátozást. A német Bombardier-től öt éve összesen 77 millió euróért, mintegy 20-22 milliárd forintért vásárolt, óránként 160 kilométeres tempóra képes járművek legfeljebb nyolcvanas tempóval cammoghatnak. Közlekedtetésük így biztonságos.
Suhanniuk kellene Wikipédia |
Jó hír, hogy a MÁV közlése szerint valamennyi TRAXX üzemképes és a kerékcserék is folytatódnak.Az elhasználódások függvényében 2016 második felére az utolsó ilyen mozdony is megkaphatja új kerekeit. Amiben nagy segítség lehet, hogy a vasút tekintélyes késéssel ugyan, de felszerszámozta magát az egyébként előre tervezhető javítások elvégzésére. Így van már bronzkalapács, zsírzó pumpa, körfénycsöves nagyító, indukciós csapágymelegítő, tengelyagyülés-mérő mikrométer, illetve további, hozzávetőleg hatvantételnyi különféle, a Bombardier mozdonyok javításánál nélkülözhetetlen szerszám.
Mindez azért, mert a TRAXX-ok karbantartási kézikönyvében kerékcseréhez felsorolt eszközök beszerzésére kiírt tenderét a MÁV menetrend szerint lezárta.Mi több, a hat beszállítóval már a szerződést is megkötötték, és a vasút időközben a szerszámokat is átvette.