E-mailekért versenyző mobilcégek

A mobilszolgáltatók és a készülékgyártók már egymással is versenyeznek az ügyfelek pénzéért - a mobil-e-mail területén. Az új technológiai fejlesztések így nemcsak kedvezőbb árakat hoznak, de elérhetők a kis- és mikrovállalkozások számára is, növelve azok hatékonyságát és versenyképességét. Nemcsak a nagyvállalatok, hanem az egész picik, sőt a magán-előfizetők is az üzleti szolgáltatások fókuszába kerültek - derült ki Ileri Nurmi Nokia-alelnök szavaiból, aki elmondta: az üzleti funkciókat előtérbe helyező e-széria az egyetlen szegmens, amelyből a válság ellenére többet adtak el (méghozzá nyolcvan százalékkal), mint a megelőző időszakokban.

A legnagyobb igény a mobil-e-mail fejlettebb változatára van, amikor nem manuálisan kell ellenőrizni a postafiókot, a beérkezett e-mailek automatikusan landolnak a mobilkészüléken, s küldeni is pár gombnyomással lehet. Ez korábban komoly hardver- és szoftverberuházást igényelt, ezért csak a legnagyobb vállalatok vették igénybe. Előbb a mobilcégek vezették be a Blackberry szolgáltatást, ezer forint körüli havi díjért biztosítva a lehetőséget, most pedig a finn mobilkészülék-gyártó fejlesztett saját megoldást. A legnagyobb informatikai és internetes vállalatokkal (IBM, Microsoft, Google) már megállapodtak arról, hogy a telefonba épített alkalmazás hozzáférést kap az általuk fejlesztett levelezőrendszerekhez, így a levelezőfunkció pár másodperc alatt beállítható lesz. A rendszer még ingyenes, de később fizetni kell a használatáért.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.