Tankok után komplett buszok Szeghalomról
Minden adva volt, ezért építettük meg a saját buszt - magyarázza Kitajka Béla igazgató. Szerinte a 7,5-8 méteres buszok ritkák a kínálatban, pedig szükség van rájuk. A kevésbé forgalmas vonalakon és időszakban felesleges 70 literes fogyasztású csuklósokat járatni, amikor az Urbanus midibusz ezt húsz literrel is megteszi.
Gazdag buszos múltjuk van, mert a szeghalmi telep egykoron a Csepel Autógyár részeként működött, majd a kilencvenes években az Ikarus csoporthoz került, és a mátyásföldieknek szállított alvázakat, üzemanyagtankokat és egyéb alkatrészeket.
A telep 2005-ben Majoros Béla békéscsabai vállalkozóhoz került, az ő cégei hagyományos beszállítói az Audinak és a BMW-nek is. Az angol Enterprice cégnek kétszáz buszalvázat, a Jász-Nagy-Kun Volánnak húsz midi kategóriájú modellt, egy isztambuli vállalatnak ötven komplett emeletes buszt készítettek.
A Csaba Metál Zrt. Urbanus alapmodellje 25 álló- és 25 ülőhellyel készül. A helyi és elővárosi közlekedésben a kisebb forgalmú időszakokban alacsonyabb utaslétszámmal is hatékonyabb és gazdaságosabb szállítást tesz lehetővé a kistérségekben, például iskolabuszként vagy betegszállítóként.
Kitajka Béla igazgató azt is fontosnak tartja, hogy lehetőleg hazai alkatrészekkel dolgozzanak, beszállítóik között vannak soproniak és orosháziak is. A Csaba Metál Zrt.-nél jelenleg 513-an dolgoznak, közülük több mint kétszázan a Szeghalmon működő Fémszerkezet Gyárban, ám ha az évi száz darabos buszprogram beindul, már első lépcsőben legalább hatvan-nyolcvan fővel kell bővíteni a létszámot.