Tankok után komplett buszok Szeghalomról

A Csaba Metál Zrt. Szeghalmon működő Fémszerkezet Gyárában eddig a buszalkatrészek mellett különleges járművek, többek között repülőtéri vontatók, trélerek, hótolók, mezőgazdasági kombinátorok, hátfalak, állványok, konzolfejek készültek, de gyártottak olyan pótkocsikat, melyekkel kisebb templomokat is elszállítottak már. Most komplett buszok is felkerültek a terméklistára.

Minden adva volt, ezért építettük meg a saját buszt - magyarázza Kitajka Béla igazgató. Szerinte a 7,5-8 méteres buszok ritkák a kínálatban, pedig szükség van rájuk. A kevésbé forgalmas vonalakon és időszakban felesleges 70 literes fogyasztású csuklósokat járatni, amikor az Urbanus midibusz ezt húsz literrel is megteszi.

Gazdag buszos múltjuk van, mert a szeghalmi telep egykoron a Csepel Autógyár részeként működött, majd a kilencvenes években az Ikarus csoporthoz került, és a mátyásföldieknek szállított alvázakat, üzemanyagtankokat és egyéb alkatrészeket.

A telep 2005-ben Majoros Béla békéscsabai vállalkozóhoz került, az ő cégei hagyományos beszállítói az Audinak és a BMW-nek is. Az angol Enterprice cégnek kétszáz buszalvázat, a Jász-Nagy-Kun Volánnak húsz midi kategóriájú modellt, egy isztambuli vállalatnak ötven komplett emeletes buszt készítettek.

A Csaba Metál Zrt. Urbanus alapmodellje 25 álló- és 25 ülőhellyel készül. A helyi és elővárosi közlekedésben a kisebb forgalmú időszakokban alacsonyabb utaslétszámmal is hatékonyabb és gazdaságosabb szállítást tesz lehetővé a kistérségekben, például iskolabuszként vagy betegszállítóként.

Kitajka Béla igazgató azt is fontosnak tartja, hogy lehetőleg hazai alkatrészekkel dolgozzanak, beszállítóik között vannak soproniak és orosháziak is. A Csaba Metál Zrt.-nél jelenleg 513-an dolgoznak, közülük több mint kétszázan a Szeghalmon működő Fémszerkezet Gyárban, ám ha az évi száz darabos buszprogram beindul, már első lépcsőben legalább hatvan-nyolcvan fővel kell bővíteni a létszámot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.