Hell-Williams: minimum három év lángolás

Már a hétvégi Spanyol Nagydíjon helles kulacsokból isznak a Forma-1-es Williams istálló pilótái, és a tankolásért felelős két szerelő is lángruhába öltözik. A magyar energiaital-gyártó három évre írt alá szponzori megállapodást a kilenc csapat- és hét egyéni világbajnoki címet magáénak tudó gárdával.

Tévedtek, akik tréfának gondolták a Hell április elsejei bejelentését, amely szerint akár egy hónapon belül megszülethet szponzori szerződésük a Forma-1-es Williams vagy a Brawn GP csapattal: az energiaitalt gyártó magyar cég képviselői kedden a Williams grove-i főhadiszállásán aláírták a három évre szóló megállapodást. A megegyezés már hetekkel ezelőtt megvolt, a részleteket Sanghajban, a Kínai GP hétvégéjén pontosították.

A Hell felirat és az ördög logó az autók hátsó szárnyának oldalaira kerül - már a hétvégi Spanyol Nagydíjon -, és a bokszkiállásoknál a tankolást végző csapattag is vörös-fekete overallt, illetve sisakot visel majd. A gárda pilótái - Nico Rosberg és Kazuki Nakajima - a Hell lángnyelves kulacsát fogják használni: ez a többi között a rajtrácson álló autókra helyezett monitorok mellett is látható lesz.

- Bár a Brawn a topon volt az utóbbi két hónapban, a Williams 32 éven át tudott az élcsapatok között maradni, ezért döntöttünk mellettük. Az istálló neve is világszerte sokkal ismertebb - mondta lapunknak Tomas Grosch, a Hellt gyártó Candy Globe Magyarország Kft. nemzetközi stratégiai igazgatója. A döntésben az volt a mérvadó szempont, hogy a csapat stabil játékos a Forma-1-ben.

Arról, hogy a megkötött szponzori szerződés mekkora összegről szól, üzleti titokra hivatkozva, sem a Hell, sem a Williams vezetői nem nyilatkoznak. A magyar tulajdonú energiaital-gyártó célja az istálló támogatásával az, hogy külföldön gyorsabban léphessen előre az új piacnyitások terén. A Hellből tavaly 16 országban százmillió darab fogyott. Becslések szerint a közel 700 millió lakosú Európában az emberek évente átlagosan 7-8 energiaitalt isznak - a magyar tulajdonú Candy Globe cégcsoport ezen a piacon (is) terjeszkedne.

- Egy-két éven belül a második helyet szeretnénk megszerezni Európában az energiaital-piacon, és új területeket is célba veszünk: Japánnal például különlegesen jó kapcsolatunk lesz, hiszen Nakajima az egyetlen japán pilóta a mezőnyben - vázolta terveiket Tomas Grosch.

Szerinte a szponzoráció nem jelenti azt, hogy kiásták a csatabárdot a Forma-1-re sokat költő, szintén energiaitalt gyártó RedBullal.

- Nem akarunk harcolni velük, mi megyünk a magunk útján. Azt persze nem bánnánk, ha a Williamsek a hétvégi futamon maguk mögé szorítanák a RedBullokat - jegyezte meg a stratégiai igazgató.

A Forma-1-ben a nem gyári istállók számára különösen fontosak a - minél hosszabb távú - szponzori szerződések, mert költségvetésük jelentős részét ezek a pénzek adják. Mint azt Liam Clogger, a Williams-Toyota sajtófőnöke lapunknak elmondta, a cégek általában 2-3 csapattal tárgyalnak párhuzamosan a reklámfelület nagyságáról, helyéről, a közös kampányokról és a Forma-1-en kívüli üzleti lehetőségekről, majd a számukra legkedvezőbbet fogadják el. Frank Williams, a csapat alapítója és egyik tulajdonosa úgy véli, a gazdasági válság miatt jövőre a megszokottnál nehezebb évük lehet, hiszen több hosszú távú együttműködésük is lejár, de meglovagolva az ezt követő fellendülést, minden visszatér majd a normális kerékvágásba.

Tomas Grosch és Sir Frank Williams, az istálló főnöke a szerződés aláírása után az autó új hátsó szárnyával
Tomas Grosch és Sir Frank Williams, az istálló főnöke a szerződés aláírása után az autó új hátsó szárnyával
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.