Príma boltokat és diszkontokat nyit a CBA

"Felül" és "alul" is nyit a hazai tulajdonban lévő CBA. A kereskedelmi hálózat Príma néven új, egységes köntösbe öltözteti kiemelkedően jó adottságú üzleteit, mert tapasztalata szerint a magyar fogyasztó díjazza, ha egy boltba nemcsak érdemes, hanem jó is bemenni. Emellett a diszkontokkal is versenyezni akar, hatvan ilyen boltot tervez 2010-re.

CBA Príma néven új, reprezentatívnak szánt üzlettípust indított útjára a CBA. Malasics András vezérigazgató a bemutatkozáson elmondta: a CBA Príma-üzleteknek az egységes és igényes arculat mellett szigorú minőségi és üzemeltetési elvárásoknak kell megfelelniük. Jelenleg 43 CBA Príma nyitott meg - nagyrészt már meglévő CBA-üzletekből -, ám a vezérigazgató arra számít, hogy a jövő év közepére 100-150 üzletre bővül a CBA Príma hálózata.

A cégvezetés a 3300 üzletből álló CBA láncon belül afféle elitcsapat-szerepet szán a Prímáknak. Az ebbe a körbe tartozó üzleteket szigorú előminősítéssel választják ki, többek között figyelembe veszik a boltban dolgozók felkészültségét, az üzlet megjelenését. A kínálatban a hagyományos CBA-khoz képest nagyobb súlyt fektetnek a nemrég bevezetett saját márkás "Mert magyar" élelmiszerekre, továbbá a Prímák mindegyikében megtalálható egy vinotéka, ahol kizárólag hazai pincészetek CBA által válogatott borai kaphatók. Ugyanakkor nem tagozódnak be a Prímák közé az évekkel korábban CBA "Gourmand" néven megnyitott, kifejezetten delikát élelmiszereket kínáló üzletek. Malasics András hangsúlyozta: a CBA Príma eltér a Gourmand koncepciójától, így a boltok árszínvonala a hagyományos CBA-üzletekéhez igazodik.

A Príma hálózatba eddig a CBA tulajdonosai által létrehozott üzletek csatlakoztak, ám a jövőben a CBA hálózat többségét alkotó franchise tagok jelentkezésére is számítanak. Malasics András szerint a Prímához való csatlakozás az eddigi tapasztalatok szerint üzletenként 4-10 millió forintos beruházást igényelt az üzlettulajdonosoktól. A hazai kiskereskedelemben évek óta érezhető forgalomcsökkenésről megjegyezte: míg általánosságban a CBA-üzletek forgalma is csökkent (esetenként 15-20 százalékkal), azok az üzletek, ahol a tulajdonos adott az igényes megjelenésre, éppenséggel az idei év visszaesése ellenére is számottevő forgalomnövekedést értek el.

Hasonló tapasztalatokról számolt be Láber Zsuzsa, a Spar szóvivője. A Spar 2006-ban indította el City Spar üzlettípusát azzal, hogy több, még a 90-es évek közepén megvásárolt belvárosi üzletét felújította. Láber Zsuzsa szerint ezeknek a forgalma jelentősen emelkedett.

A CBA nemcsak "felül", hanem "alul" is versenyezni akar: a diszkontpiacon is terjeszkedik. Várhatóan ősszel elindítja a saját "lágy" diszkonthálózatát is - mondta Malasics András, aki reméli, hogy 2010-re 60 CBA-diszkont nyílhat nálunk. A cég elképzelése szerint a CBA-diszkontok 3000-féle terméket fognak kínálni - szemben a jellemzően 800-1200 terméket felsorakoztató "kemény" diszkontokkal, amilyen a Lidl vagy az Aldi. Malasics András ugyanis úgy látja: az osztrák-német piacokon ütőképesnek bizonyult harddiszkont-szisztémára a magyar közönség kevésbé vevő, mert az itteni fogyasztók keresik és díjazzák a nagyobb választékot nyújtó üzleteket.

Príma-üzlet a Várban
Príma-üzlet a Várban
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.