Kiszállt a TIR Egyesület a kötelező biztosításból

Kevesebb mint egy évvel a MÁV Biztosító után tegnap egy újabb egyesület, a TIR is búcsút intett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnak (kgfb). Ám míg az előbbi a pénzügyi felügyelet kényszerű "vezetésével" dicstelenül távozott a piacról, addig az utóbbi önként döntött a kivonulás mellett.

Az egyesület már egy ideje befektetőt keresett, s nemrég még úgy tűnt, egy francia biztosítóegyesület lehet az a tőkeerős partner, amellyel felfuttathatja kgfb-üzletágát. A befektető azonban - a válság és a magyar piac megítélése miatt - márciusban visszalépett, így nem maradt más megoldás, mint az állomány átruházása - mondta lapunknak Gálffy Alice, a TIR vezérigazgatója. A tavalyi kampány után az egyesület 63 ezer kgfb-szerződéséből mindöszsze 37 ezer maradt, ez pedig már annyira elmarad a szükséges üzemmérettől, hogy nem érte meg folytatni - tette hozzá. Díjbevételének közel 90 százalékát ugyan a kötelező adta, az egyesület azonban nem szűnik meg: különféle felelősség- és vagyonbiztosításokkal (például fuvarozói és casco termékekkel) továbbra is foglalkozik.

A TIR kgfb-állományát tegnap vette át az AIM Általános Biztosító Zrt. Ez a társaság ugyan a kötelező terén új szereplőnek számít, ám a casco terméke révén eddig is jelen volt az autósbiztosítások piacán.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.