A garantáltat keresik a befektetők

A piac megtartásához a válságban új termékek és új beruházások kellenek - legalábbis ez a stratégiája az ING-nek, amely hatmillió eurós beruházásra készül Magyarországon. Fejleszti az értékesítést, munkába állítanak egy százfős csapatot, amely speciális technikával árusítja a biztosítási termékeket.

Az emberek zöme még mindig a múltbeli hozamok alapján dönti el jövőbeni befektetését, legalábbis ezt mutatja a különböző biztosítási formák népszerűségének változása. Ezt igazolja az ING társaság elmúlt éveinek forgalma is. Így az ügyfelek körében a tőzsde felfelé menetelének időszakában a garanciát nem tartalmazó életbiztosítással kombinált termékek voltak népszerűek, míg a válság beköszöntével ismét előtérbe kerültek a hagyományos, a lejárat végéig garantált összegű biztosítások, amelyek költségei viszont jóval magasabbak, mint a garancia nélkülieké. Az ING egy új termékkel, a két forma ötvözésével próbálkozik.

A kreativitásra mindenesetre szükség van ahhoz, hogy új ügyfeleket vonzanak, és a régieket megtartsák. Az életbiztosítási piacon tavaly majd nyolc százalékkal csökkent az új tagok száma, idén az első negyedévben pedig a folyamat tovább gyorsult.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.