Az ING receptje a fejlesztés

A piac megtartásához a válságban új termékek és új beruházások kellenek - legalábbis ez a stratégiája az ING-nek, amely hatmillió eurós beruházásra készül Magyarországon. Arról, hogy mire költik a pénzt, annyit lehet tudni, hogy egyebek mellett fejlesztik az értékesítést, munkába állítanak egy százfős csapatot, amely speciális technikával árusítja a biztosítási termékeket. Egy új elektronikus eszközt is kifejlesztenek, amellyel feltérképezhető az ügyfél élethelyzete, céljai, így segítve az egyénre szabott befektetési és biztosítási stratégia kialakítását.

Az emberek zöme még mindig a múltbeli hozamok alapján dönti el jövőbeni befektetését, legalábbis ezt mutatja a különböző biztosítási formák népszerűségének változása. Ezt igazolja az ING társaság elmúlt éveinek forgalma is. Így az ügyfelek körében a tőzsde felfelé menetelének időszakában a garanciát nem tartalmazó életbiztosítással kombinált termékek voltak népszerűek, míg a válság beköszöntével ismét előtérbe kerültek a hagyományos, a lejárat végéig garantált összegű biztosítások, amelyek költségei viszont jóval magasabbak, mint a garancia nélkülieké. Az ING egy új termékkel, a két forma ötvözésével próbálkozik.

A kreativitásra mindenesetre szükség van ahhoz, hogy új ügyfeleket vonzanak, és a régieket megtartsák. Az életbiztosítási piacon tavaly majd nyolc százalékkal csökkent az új tagok száma, idén az első negyedévben pedig a folyamat tovább gyorsult. Azok a társaságok tudták piaci részesedésüket növelni, amelyeknek kiterjedt értékesítési hálózatuk van. Az ING magyarországi vezetői is - egyebek között - ennek tudják be, hogy az életbiztosítási piacon tavaly is érzékelhetően emelték részesedésüket (ez most már meghaladja a 20 százalékot), és az új ügyfelek megszerzésében a növekedés dinamikája kétszerese volt a hazai átlagnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.