Fontos az energiaellátás biztonsága

Az áramfogyasztóknak a legfontosabb továbbra is az ellátás biztonsága, a kevés üzemzavar és a gyors elhárítás - közölte a Magyar Energia Hivatal az általa és a szolgáltatók által felkért piackutatók tavalyi felmérése alapján. Minden második fogyasztó tapasztalt rövidebb áramszüneteket. Sokan érzékeltek hosszabb kimaradásokat, ingadozásokat, hálózati hibákat, de kifogásolták a bejelentés körülményességét és a javítás sebességét is.

A műszaki ügyintézés főleg a nem lakossági fogyasztókat aggasztja. A szolgáltatásoknál a reklamációs - főleg a telefonos - ügyintézés verte ki a biztosítékot. A számla sokaknak nem érthető, az árakat kritikával illették. A környezetvédelemért egyre kevesebben áldoznának többet.

Fura módon az áramszolgáltató-váltás lehetőségének ismertségéről is kérdezték a lakosságot - 36 százalék igennel felelt -, miközben erre ma nincs gyakorlati lehetőség.

A gázszolgáltatás folyamatosságával, a mérés pontosságával nagyjából elégedettek voltak a válaszolók. Többen kritizálták a minőséggel és a fűtőértékkel kapcsolatos tájékoztatást. (Ez nem a rendszerüzemeltető feladata.) A telefonos ügyfélszolgálattal különösen a nem lakossági ügyfelek elégedetlenek. Hatvan százalék részben arányosnak tartja az árat a kapott szolgáltatással. A lakosság körében 58 százalék tud a szolgáltatóváltás tényleges lehetőségéről, 9 százalék tervez ilyen lépést.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.