Beindult a Stadler-üzem Szolnokon
Peter Spuhler, a svájci központú multinacionális vállalat elnök-vezérigazgatója az avatón arról beszélt, hogy részben a MÁV-megrendelések ösztönözték a Flirt vonatok gyártásának idetelepítését. A beruházás első lépcsőjeként ötmilliárd forintból egy hegesztő-festő üzemet építettek fel a szolnoki ipari parkban. További ötmilliárdból az év végéig egy CNC-hegesztőcsarnokkal is kiegészül a bázis; később akár a teljes öszszeszerelés az alföldi városba kerülhet.
Kiss Péter társadalmi kapcsolatokért felelős miniszter hangsúlyozta: a kormány továbbra is kiemelten kezeli a járműgyártás, a biotechnológia, a logisztika és az infokommunikáció terén megvalósuló beruházásokat, például a Stadler bővítési terveit is támogatja.
A svájci cég további tízmilliárdos beruházással a teljes motorvonat-gyártási kapacitását Szolnokra hozná, de ebben még nem született konkrét megállapodás. Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere azt emelte ki, hogy pártállástól függetlenül mindenki sokat tett azért, hogy a nagyberuházás a vasutashagyományokról ismert alföldi városban valósuljon meg. A Stadler tavaly májusban rakta le az alapkövét, s idén márciusban, próbaüzemben már megindulhatott a motorvonatokhoz való kocsitestek gyártása. A MÁV két részletben összesen hatvan elővárosi Flirt vonatszerelvényt rendelt a cégtől - az első harmincdarabos tétel utolsó hét szerelvényét már Szolnokon hegesztették és festették, s az újabb harmincdarabos "tétel" is innen gördül majd ki.