Sztráda lesz az M0-sból

Autópálya lesz az M0-sból Biatorbágytól Diósdig: a Colas Hungária Kft. 11 milliárd forintért bővíti irányonként négy sáv szélességűre a túlzsúfolt autóutat. Az építkezés a nyáron kezdődhet, az autósok először 2011-ben hajthatnak végig az új betonburkolaton. A fejlesztés teljes befejezésére évekig kell várni.

Kaotikus állapotokra kell felkészülniük a közlekedőknek a csonka M0-s körgyűrű déli szektorában a következő években. Megkezdődik a hatalmas forgalmat bonyolító fél autópálya új, bal pályájának az építése: a kétszer két forgalmi sávos autóútból első lépésben az M1-es és az M6-os között lesz irányonként három forgalmi és egy-egy leállósávos autópálya - előreláthatólag 2011. június 30-ra. A kivitelező kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tegnap hirdette ki.

A Colas Hungária Kft. építheti meg az M0-s 6,6 kilométeres új pályáját az M1-estől az M6-os autópályáig. A NIF közlése szerint a cég 10,9 milliárd forintos ajánlatával három versenytársát előzte meg. Pályázata kedvezőbb és olcsóbb volt, mint a szintén érvényes ajánlatot adó Porr Építési Kft., az M0 Diósd Konzorcium, illetve a MEW Autópálya Konzorcium ajánlata.

Az Európai Unió támogatásával, a Közlekedési operatív program (Közop) keretében megvalósuló beruházás nagy változást hoz majd a közlekedésben. Építése alatt azért, mert - bár a munkálatok ideje alatt a meglévő jobb pálya forgalmát folyamatosan fenntartják - az erre közlekedőknek a már most is szűkös sávokon osztozniuk kell majd az építkezéshez anyagot és munkagépeket szállító tehergépkocsikkal. Később pedig azért, mert ha az új burkolat elkészül, lényegében azonnal megkezdődik a régi átépítése.

Ha a bővítés befejeződik, az M0-son érezhetően csökken majd a zsúfoltság. Az autósok mindkét irányban három forgalmi sávot használhatnak, és egy leállósáv is rendelkezésükre áll majd. A jelenleg óránként 80 kilométeres sebességkorlátozásokat a fejlesztés után feloldják, a közlekedők akár száz kilométeres sebességgel is hajthatnak.

A NIF tenderéből győztesen kikerült kivitelezőnek mindehhez komoly munkát kell végeznie. Az autópálya két betonrétegű burkolatának kialakítása mellett három csomópontot és tíz műtárgyat kell megépítenie.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.