A VW megelőzi Toyotát
Nem sokáig élvezhette a Toyota a General Motorstól tavaly elhódított világelsőséget: az első negyedévben a VW konszern kilenc márkája 1,39 millió autót adott el, ezzel megelőzte az 1,23 millió darabos Toyotát. A németek jobban örültek volna a tavalyi számoknak, mert az ugyan csak a második helyre volt elég, de 11 százalékkal több autó eladását jelentette.
A Volkswagen AG eredményén jelentősen javítottak a németországi, kínai és brazíliai eladások. Különösen jól jött a cégnek a hazai piacán a német roncsprémium. A tavalyhoz képest 39 százalékkal csökkenő orosz piacon a Volkswagen 14 százalékkal növelte eladásait, és ezzel a negyedik legnagyobb autóforgalmazóvá lépett elő. A JATO elemzése szerint viszont a Golf listavezető hegemóniáját megtörte márciusban a Ford Fiesta.
Az európai top 10-ben hódítanak a kisautók, a VW Polo, a Fiat Punto és a Panda térhódítása többek között annak köszönhető például Olaszországban, hogy központilag támogatják a tisztább üzemű, vagyis sűrített, illetve cseppfolyós gázzal is üzemelő autókat. (B. J.)