Direktversenybe szállt az Aegon

Elirigyelte a konkurensek sikereit az Aegon, amely a Generali és az Allianz után elindította saját direktbiztosítóját.

Belépett a direktbiztosítási piacra az Aegon Magyarország Biztosító - április eleje óta működő weboldalával eleinte a gépjármű- és a lakásbiztosítások értékesítését támogatja meg, később élet-, utas- és baleset-biztosítást is árul majd. A szokásos szolgáltatások mellett (online kárbejelentés, online ügyfélszolgálat, ajánlatkérés) az új platformon újdonság egy azonnali információcserére alkalmas chatszoba, és később kifejezetten ide fejlesztett, csak online vásárolható termékek is elérhetőek lesznek. A biztosító egyébként nemcsak saját termékeivel jelenik meg az új oldalon, utasbiztosítási fronton például az Európai Utazási Biztosítóval (EUB) közösködik, de nyitott más biztosítókkal való együttműködésre is - mondta el Zatykó Péter vezérigazgató a társaság csütörtöki sajtótájékoztatóján. A cégcsoporton belül önálló egységként működő Aegondirekt.hu Zrt.-től a biztosító az első évben a teljes díjbevétele három százalékát várja, ez nagyjából 10 ezer szerződésnek felel meg. Ennek döntő része várakozásaik szerint kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) lesz, ami nem meglepő, hiszen Magyarországon az online biztosítási piac gyakorlatilag a kötelező értékesítéséből nőtte ki magát, és ez határozza meg azóta is.

Az első online alkuszok megjelenése óta, az elmúlt hat-hét évben megközelítőleg egy- millió szerződés köttetett az interneten - ennek túlnyomó részét a négy vezető webes biztosításközvetítő vitte el. (Elsőként a Netrisk indult el 2001-ben, két évvel később debütált a Biztositas.hu, 2004-ben a CLB, 2006-ban pedig a PBA Praeventio.) A piac fejlődését jól mutatja, hogy a netes kgfb-átkötések száma az elmúlt négy évben több mint tízszeresére nőtt, de egyre többen vásárolnak online casco, lakás- és utasbiztosításokat is.

Az alkuszok sikerén felbuzdulva a két legnagyobb kompozit (élet- és vagyonbiztosítást egyaránt kínáló) biztosító már 2007-ben idejét érezte az internetes fejlesztéseknek: előbb a Generali indította el a magyar piac első valódi direktbiztosítóját, a Genertelt, később az Allianz erősített be vadonatúj weboldalával. Működése első évében a Generali-leány kizárólag a novemberi kötelező kampányra összpontosított, induláskor megfogalmazott tervei szerint a biztosítót váltók 10 százalékát célozta meg, ami bőven sikerült is neki. Azóta már több mint 115 ezer ügyfele van, cascót is árul, 2008-ban elért díjbevétele pedig meghaladta a 2,3 milliárd forintot. Az Allianz Direkt oldalán az indulás óta (2007 november) több mint 30 ezer szerződést kötöttek, ezek gépjármű-, illetve utasbiztosítások voltak. Az Aegon mostani piacra lépését - legnagyobb versenytársaihoz képest - Zatykó Péter nem érzi elkésett döntésnek, ahogy fogalmazott: most érezték úgy, hogy eljött az ideje.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.