Zöld feketelista uniós beruházásokról
A zöldek szerint az uniós közpénzeket megfontoltabban, hatékonyabban és átláthatóbban kellene felhasználni, mivel csak így lehet hosszú távon biztosítani az álláslehetőségeket és a hozzáadott környezeti értékeket a recesszió által fenyegetett, súlyosan energiapazarló régióban.
Az említett szervezetek már korábban is figyelmeztettek a kiemelt projektek problémáira. Hegyesi József, a Magyar Természetvédők Szövetségének munkatársa szerint felháborító, hogy az Európai Uniós környezetvédelmi és éghajlatváltozási célokkal teljes mértékben ellentétes óriási projektek egyáltalán támogatást kaphatnak.
A feketelistán van az M0 keleti szektora, amelynél a szervezetek szerint nem vették figyelembe a lakosság érdekeit, ráadásul kérdéses a szakasz szükségessége, hiszen a tervezett M31-es út ugyanezt a funkciót ellátná. Bírálják azt a brüszszeli jóváhagyásra váró projektet is, amely a Kis-Balaton vízszintjének növelésével javítaná a Balaton vízminőségét, de eközben egyedülálló és védett Natura 2000-es élőhelyeket veszélyeztet.
A listán szerepel a várpalotai hulladékégető. A lakosság és az önkormányzat ellenállása miatt lehetséges, hogy a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Rendszeren belüli beruházást máshol építik meg. A tervezési fázisban lévő dunai fejlesztés is felkerült a listára, mert ahelyett, hogy a hajókat alakítanák a folyó adottságaihoz, 2,5 méteres mélységűre akarja kikotorni a Duna magyar szakaszát. Ezáltal elpusztítanák az ott található élőhelyeket. A budapesti négyes metró is listára került. A zöldek szerint az óriási beruházás hatalmas pénzt emészt fel és von el a többi sokkal olcsóbb, gazdaságosabb és gyorsabban megvalósítható tömegközlekedési projekttől.