A szalmaszálba is belekapaszkodnak az autógyártók

A jövő autóinál nem kevésbé izgalmas a jövő járműiparának és piacának sorsa - erről is kérdeztük a világ harmadik legnagyobb autókonszernje, a tavaly hatmillió személy-kocsit gyártó Volkswagen vezetőjét.

Egy indiai üzem avatását követően és egy amerikai gyár alapkőletétele előtt tartotta meg professzor státuszához illő évi rendes előadását a budapesti műszaki egyetemen Martin Winterkorn, az Audi Hungariát is birtokló a VW AG igazgatótanácsának elnöke. A mérnökhallgatók a jövő autóival és motorjaival, valamint a lehetséges környezetvédő fejlesztésekkel ismerkedhettek meg. Winterkorn elmondta, hogy a német konszern évente nyolcmilliárd eurót fordít környezetbarát autók fejlesztésére.

Többféle megoldáson is dolgoznak, hiszen eltérőek a helyszínek, az adózási módszerek és a rendelkezésre álló hajtóanyagok. Ennek megfelelően a Brazíliában gyártott és forgalmazott Volkswagenek cukornádból készült etanollal is működnek, Indiában a cseppfolyósított földgázzal üzemelőket preferálják, az Egyesült Államokban pedig hidrogénhajtású és hibrid flottát tesztelnek. A Daimlerrel közösen fahulladékból, és szalmából előállított gázolajjal működő motorokkal kísérleteznek.

- Sokféle rendszert fejlesztünk párhuzamosan, de nem kell félniük a hagyományos hajtóművek gyártóinak, így Győrnek sem, mert rengeteg tartalék van még az Otto- és dízelmotorokban, az égési folyamatok és a súrlódás optimalizálásától a korszerű feltöltő rendszerekig. Az azonban biztos, hogy még sokat kell várni az üzemanyagcellás, tehát a cseppfolyós hidrogénnel vagy csak akkumulátorról működő villanyautók tömeges elterjedésére, mert drágák és nem minden alkatrészük biztonságos.

Még legalább másfél-két évtizedig a belső égésű motorok uralják a piacot, igaz, ezek egyre tisztábbak és megfizethetőbbek. Ennek is köszönhető, hogy a Magyarországon gyártott termékek kelendők - magyarázza Martin Winterkorn, hozzátéve: továbbra is folytatják beruházásaikat Győrben, ahol ebben az évben csökken ugyan a termelés, de a jövőben új és kisebb dízel-, valamint benzinmotorok gyártását tervezik.

Az elnök a globális autópiac helyzetéről elmondta: nehéz megmondani, mit hoz a következő fél év, az optimista változat szerint az idén tízszázalékos visszaesés látszik reálisnak. - Továbbra is számolunk Győrrel, de a magyaroknak meg kell oldaniuk pénzügyi és kormányzati problémáikat - tette hozzá.

Arra a megállapításra, hogy előrejelzése igen optimista, elmondta: joggal bizakodó, mert a Volkswagen konszernnek a vetélytársaknál jobb a termékkínálata, a motorcsaládja és technológiája, így jobb esélye van arra, hogy másoknál kedvezőbben élje túl a válságot. A közeljövő pillanatnyilag nem látszik jónak, fél év múlva lehet némi élénkülés, állítja a konszernelnök.

Információink szerint a motorgyár egyes területein és az autóüzemben egy hétig, más területeken a húsvét előtt néhány napig szünetel majd a termelés Győrben.

Winterkorn szerint a villanyautóké a jövő, de ez nem jön el gyorsan
Winterkorn szerint a villanyautóké a jövő, de ez nem jön el gyorsan
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.