Újra megnyílt a sármelléki repülőtér
Jonathan Moore, a repteret fejlesztő és üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. ügyvezetője azt mondta: szándékaik szerint szeretnék nemcsak elérni, de meg is haladni a tavalyi, mintegy 110 ezres utasszámot.
A térségi, sőt politikai pártokon átívelő összefogásnak köszönhetően ismét megnyitott légi bázis egyelőre heti három alkalommal a Lufthansa düsseldorfi, hamburgi és frankfurti gépeit fogadja és indítja, a korábban legnagyobb forgalmat hozó Ryanair-rel még zajlanak a tárgyalások.
Suchman Tamás, a kiemelt fejlesztésekért felelős kormánybiztos az eseményen azt mondta: a Sármellék működésképtelenségéről szóló néhány hónappal ezelőtti bejelentés a térségben élőket és dolgozókat elkeserítette, mert rövid idő alatt intézménnyé vált a repülőtér. Dicsérte, hogy az idegenforgalomban érdekeltek, az önkormányzatok, országgyűlési képviselők "pártokon átívelően", a kormánnyal együttműködésben segíteni tudtak, hogy ismét működjön a repülőtér.
Szerinte az államnak is érdeke, hogy ez a befektetés ne vesszen el, hiszen az ide érkező utasok közvetetten 6 milliárd forint turisztikai bevételt hoznak és 1,5 milliárd forint áfát. A FlyBalatont ugyanakkor elengedhetetlennek nevezte a jelenleg jövő májusra tervezett sávolyi Moto-GP futamok kapcsán indított fejlesztésekhez is.
Puch László, a közlekedési tárca államtitkára arra a kérdésre, hogy az állam milyen formában nyújtott támogatást a repülőtér újraindításához, azt válaszolta: az engedélyek megszerzésének gyorsításában, illetve a Hungarocontrollal, mint száz százalékos állami tulajdonú társasággal történt kedvezőbb szerződéskötéssel, ami az eddiginél olcsóbb üzemeltetést tesz lehetővé.
Jonathan Moore az MTI kérdésére nem kívánta megerősíteni, hogy valóban elszámolási problémák álltak a repülőtér téli kényszerű üzemszünete mögött. Azt mondta, hogy közös megegyezéssel vált meg a repülőtér tulajdonosi köre a korábbi menedzsmenttől, a leállásnak pusztán gazdasági okai voltak, nem volt fenntartható a téli működtetés.
Az ügyvezető kifejtette: a reptér üzemeltetési engedélyét ősszel, még az előző ügyvezetés kérésére függesztették fel, most pedig az új vezetőségnek kellett mintegy harminc hatóságnál a szükséges eljárások megismétlésével, ellenőrzésekkel a felfüggesztő határozatokat megszüntetni, amelyekkel péntekre végeztek.
Mindez azonban nem akadályozta a partnerekkel az együttműködést, hiszen a Lufthansával is évek óta szerződésben állnak, nem volt szükség új megállapodásra. Megerősítette, hogy továbbra is tárgyalnak eddigi legnagyobb partnerükkel, a Ryanair-rel (legutóbb a múlt héten folytattak megbeszéléseket), de "kemény gazdasági kérdésről" van szó, s bíznak abban, hogy mihamarabb viszszatér az ír fapados járat Sármellékre is. (MTI)