Százmillióba kerül majd az új magyar műrepülő
A világon három cég foglalkozik műrepülésre alkalmas, azaz extrém terhelést is kibíró repülőgépek gyártásával: az Extra, az Edge és az Mx. Ezeket használják, többek között az idehaza is ismert Red Bull Air Race versenysorozatban is. Úgy tudjuk, a bemutatott gép ebben a vetélkedésben is feltűnik majd, elsőként Besenyei Péter fogja vezetni, az augusztusi magyar futamon.
Az Egyesült Államokban és Európában néhány tízezer amatőr, de tehetős pilóta vásárol magának műrepülésre alkalmas gépet, elsősorban presztízsokokból. Az Extra típusból, amely a legrégebbi fejlesztés, havonta átlagosan öt darabot adnak el.
A Corvus Aircraft több egyedi megoldást is beépített a repülőbe, amelyet kifejezetten a versenyek során használhatnak: szenzorok figyelik a pilóta által végrehajtott műveleteket és a törzs szilárdságát, ennek köszönhetően a műszakiak hamarabb tudnak következtetni a repülő sérüléseire, mint a pilóta - ezzel pedig megelőzhető egy komolyabb baleset. Hasonló célokat szolgál az a technológia is, amelynek során a törzs egyes részeit gázzal töltik ki és ennek elillanásából lehet következtetni a kompozit műanyag esetleges láthatatlan sérüléseire.
A cég egyik, már nem gyártott típusának, a Corvus Corone MK-II-repülőnek két évvel ezelőtti, két halálos áldozatot követelő balesete az ügyvezető szerint nem hátráltatja az értékesítést.