Magyar szponzor kerülhet Jenson Button autójára
A kérdés állítólag már csak az, melyik csapattal születik majd meg az együttműködés, illetve hogy névadó főszponzor vagy szponzor lesz-e a Hell. A megbeszélések tárgya az is, hogy csak az energiaital logója kerül-e fel az autókra, vagy a teljes karosszéria festése a Hell ördögös, poklos dizájnjához igazodik.
A Candy Globe Magyarország Kft. 2004 szeptemberében jött létre, akkor még Neo-Oriental Kft. néven, és két magánszemély tulajdonában van. Fő tevékenysége cukor- és édesség-nagykereskedelem. A cégcsoport magyarországi vállalatának jegyzett tőkéje tízmillió, saját tőkéje pedig 111 millió forint, árbevétele 2007-ben 2,3 milliárd forint volt a 2006-os 790 millió után, mérleg szerinti nyereségként 2006-ban 25 milliót, 2007-ben 48 millió forintot könyvelhetett el. A teljes nemzetközi cégcsoport forgalma irigylésre méltó növekedés után tavaly meghaladta a 15 milliárd forintot.
A Candy Globe 2004 szeptemberében jött létre, akkor még Neo-Oriental Kft. néven, és két magánszemély tulajdonában van. Fő tevékenysége cukor- és édesség-nagykereskedelem, jegyzett tőkéje tízmillió, saját tőkéje pedig 111 millió forint. Forgalma irigylésre méltó növekedés után tavaly meghaladta a 15 milliárd forintot. Árbevétele 2007-ben 2,3 milliárd forint volt a 2006-os 790 millió után, mérleg szerinti nyereségként 2006-ban 25 milliót, 2007-ben 48 millió forintot könyvelhetett el.
A Hell márkájával a technikai sportokat már eddig is támogató cég számára az adott új lehetőséget, hogy a gazdasági válság nem kímélte a Forma-1-et sem. Tavaly ősz óta költségcsökkentésre hivatkozva több nagy szponzor (köztük a Honda és az ING) is bejelentette, kénytelen kiszállni a sorozatból.
A társaság lehet az első magyar vállalat, amely hosszú távú szerződést köt egy Forma-1-es istállóval. Korábban legfeljebb rövid időre akadt hazai támogató: az 1991-es mogyoródi futamon a Magyar Hírlap neve tűnt fel a Lotusokon, az 1987-es GP-n pedig Nelson Piquet autóján díszelgett a Skála felirat.
A Hell energiaital három éve született, először Magyarországon dobták piacra, ma pedig már 16 országba exportálják. Tavaly több mint százmillió darabot adtak el belőle. A márka tulajdonosa nyilván nem véletlenül épp a Brawn GP-t és a Williamst vette célba. A Honda kivonulása után sokáig kétséges volt, hogy utódcsapata egyáltalán rajthoz áll-e a melbourne-i idénynyitón, ám végül a Mercedes-motorokkal szerelt gárda nemcsak az időmérő edzést, hanem az idei első futamot is megnyerte, mégpedig kettős győzelemmel. Az első szponzorral, a Virgin céggel az utolsó pillanatban, a nagydíjhétvége péntekén írták alá a szerződést.
A Williams az elmúlt időszakban több szponzorát is elvesztette, február végén pedig a csapat költségvetésének mintegy tizedét adó Royal Bank of Scotland jelentette be: 2010 végén nem hosszabbítja meg együttműködését az istállóval.