Már a válság utáni időkre készül a Bosch

A legnagyobb autóipari beszállító, a világszerte 282 ezer embert foglalkoztató Bosch egy év alatt 11 ezerrel növelte alkalmazottainak számát, ami a Németországon kívüli fejlesztéseknek köszönhető. A cég száz éve van jelen Magyarországon, napjainkban szerszámokat és járműalkatrészeket gyárt: Miskolcon Mercedesekhez és BMW-khez takarékos start-stop szerkezetek, önindítók és hűtőventilátorok, míg Hatvanban BMW- és Mercedes-műszerfalak, Ford fedélzeti komputerek, motorvezérlő elektronikák, szervokormányok és xenonlámpa-vezérlők készülnek.

A Magyarország legnagyobb járműipari munkaadójaként számon tartott német cégcsoport a tavalyi 7500-as létszámát 250 fővel csökkentette. Thomas E. Beyer, a csoport magyarországi képviselője lapunk kérdésére elmondta, hogy a költségcsökkentő intézkedéseiket elegendőnek látja, további leépítésekre nem lesz szükség - ha csak nem romlik tovább a világgazdasági helyzet. - Nehéz év elé nézünk, a kedvezőtlen hatások ellenére is megtartjuk vezető pozíciónkat, és már a válság utáni időkre, különösen a környezetbarát technológiákra koncentrálunk, ebben hosszabb távon tervezünk Magyarországgal - tette hozzá.

Más cégekhez hasonlóan a Bosch is több együttműködésbe kezdett: villanyautókhoz fejleszt a Samsunggal közösen Litium-ion akkumulátorokat. A cégcsoport 45 milliárd eurós árbevétele alig maradt el az előző évitől, ám a válság miatt Magyarországon első ízben maradtak el a tervezettől: a 2008-as forgalom 1,372 milliárd euró volt a 2007-es 1,465 milliárd euróval szemben. A megrendelések visszaesése miatt a magyarországi cégek forgalma hét százalékkal csökkent. Nehéz előrejelzésekbe bocsátkozni a 2009-es évvel kapcsoltban, de Thomas E. Beyer úgy látja, hogy talán az év végén, de inkább 2010 elején várható némi piacélénkülés. Kedvező, hogy Kecskemétre kerül a Mercedes autógyár, hiszen ez sok alkatrész esetében is beszállítói esélyt jelent a magyarországi Boschnak, ráadásul logisztikailag is előnyben van a cég.

A Bosch tavaly 79 millió eurót fektetett be Magyarországon, ez hárommilliós csökkenést jelent egy év alatt. Nem lankadt, sőt, 18 százalékkal nőtt a Bosch-gárda újító kedve: a globális konszern csak tavaly 3850 szabadalmat nyújtott be, ebből kivette részét a budapesti fejlesztési központ is, ahol jelenleg 430 mérnök dolgozik.

A Bosch száz éve van jelen Magyarországon, napjainkban szerszámokat és járműalkatrészeket gyárt: Miskolcon Mercedesekhez és BMW-khez takarékos start-stop szerkezetek, önindítók és hűtőventilátorok, míg Hatvanban BMW- és Mercedes-műszerfalak, Ford fedélzeti komputerek, motorvezérlő elektronikák, szervokormányok és xenonlámpa-vezérlők készülnek.

2009-03-28
2009-03-28
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.