Mállik az állami úthálózat
Legkevesebb 650 milliárd forintra becsülték a szakemberek 2006-ban az állami úthálózat rendbetételének költségét tíz évre előre. A Magyar Közút (MK) Kht. azonban már akkor is ennek az összegnek a töredékét kapta meg. Ez nem volt elég az úthálózat állapotának érzékelhető javításához. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) illetékesei szerint a burkolat felületének épsége a magyar közúthálózat csupán nyolc százalékán, 2358 kilométeren nem kifogásolható, 1100 kilométer megfelelő, 6200 kilométeren pedig csak tűrhető. A nem megfelelő minősítést ezzel szemben 3611 kilométernyi útra akasztották, ám ennél is döbbenetesebb adat, hogy 16 ezer kilométernyit kifejezetten rossznak tartanak.
Miközben a magyar utakra évi 80 milliárd forintot is el lehetne költeni, a közútkezelők ennek kevesebb mint felét kapják. Ehhez a költségvetés 29 milliárd forinttal járult hozzá ugyan, de ezt az összeget síkosságmentesítésre, hókotrásra, rézsűkaszálásra és kátyúzásra kell költeni. A fenntartást ráadásul eleve megdrágítja, hogy az állami közutak burkolatai túlkorosak. A legfelső réteg átlagéletkora meghaladja a 25 évet, miközben a maximális élettartamot a szakértők 15 évre becsülik. A gépkocsiforgalom döntő hányadát kiszolgáló 6567 kilométernyi főút burkolata átlagosan 17 éves, de a 22,7 ezer kilométer mellékutakon ugyanez a szám már 28 év.