Brüsszel rábólintott a miskolci villamosra

Rövidesen megkezdődhet Miskolc történetének egyik legjelentősebb beruházása, a villamosprojekt, amelyre rábólintott Brüsszel, így költségei túlnyomórészt európai uniós forrásokból származnak.

Burány Sándor, a nemzeti fejlesztési minisztérium államtitkára szerint az EU-tagországok közül hazánk nyújtotta be jóváhagyásra eddig a legtöbb nagyprojektet az unió döntéshozóihoz. A már elfogadott két programon túl (a másik a debreceni villamosoké) további tizenhét várja a brüsszeli döntést. Mint kiderült, ezek is általában közlekedésfejlesztési vagy környezetvédelmi beruházások. A minisztérium várakozása szerint a következő másfél évben egyéb uniós forrásokból megvalósuló fejlesztések mintegy 1800 milliárd forint értékű megrendelést jelentenek az építőiparnak, amelyek következtében 267 iskola, 23 rendelőintézet, 78 városi terület újulhat meg, valamint összesen 750 kilométernyi vasúti és közúti beruházás zajlik le.

Káli Sándor, Miskolc polgármestere szerint Magyarországon a vidéki nagyvárosok között Miskolcon a legszínvonalasabb a közösségi közlekedés. A város idei költségvetésében 600 millió forintot ad a színvonal megtartására, ezenkívül előteremtik a 38 milliárd forint összköltségű Zöld Nyíl nevű villamosprojekthez szükséges négymilliárdos önrészt is.

Simon Gábor, a miskolci villamosprojekt miniszteri mentora szerint soknak tűnhet az önerő mértéke, ám az uniós támogatás nélkül is milliárdokat kellene költeni a tömegközlekedés működtetésének biztosítására. A miskolci projekt keretében a 19 kilométer felújításra váró és 2,8 kilométer újonnan építendő villamospálya összeköti a belvárost a sűrűn lakott lakótelepi övezettel.

A támogatásból lecserélik a jelenlegi negyvenéves villamosokat is, helyettük harmincegy korszerű, alacsony padlójú járművet vásárolnak a miskolciak, és negyvenöt korszerű megállót is kialakítanak. A beruházás várhatóan 2011 végén fejeződik be.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.