Dzsungelharc helyett üzleti tarifák
Mindhárom hazai mobilcég kínál speciálisan kis- és közepes vállalkozásoknak kialakított díjcsomagot, mégis nagy azon cégek aránya, akik az évek óta jól megszokott "lakossági" tarifát használják, s így végső soron drágábban telefonálnak. Pedig az üzleti előfizetéseknek számos előnye van, ráadásul néhány tarifacsomag akár már egy SIM kártyával is igénybe vehető, tehát a mikrovállalkozások számára sem elérhetetlen a konstrukció. Ami előny, hogy a céges díjcsomagok jelentős részénél másodperc alapon számláznak a mobilcégek - a magyar piac "sajátossága", hogy a lakosság számára csak félperces vagy percalapú számlázást biztosítanak. Ráadásul, üzleti konstrukcióban a havidíj egésze - bizonyos esetekben a fele vagy akár a kétszerese is - lebeszélhető.
Ha egy vállalkozás legalább három-öt SIM kártyát is használ, üzleti ügyfélként további költségcsökkentő lehetőségeket használhat ki: ilyen például a cégen belüli hívások díjmentessége, amelyet egyes szolgáltatók ingyen, míg mások pár száz forintos opciós havidíjért nyújtanak. Arra is mód van, hogy a cégen belüli hívásokat csak rövid hívószámokkal indítsák a munkatársak. Hasonló megtakarítást tesz lehetővé a partnercég opció, amely szintén havidíjért azt nyújtja, hogy a legfontosabb üzleti partnereket - amelyekkel nagy a telefonforgalmuk - kedvezményes percdíjjal lehet hívni.
Az ilyen előfizetésekhez minden szolgáltató kínál kedvezményes árú mobilinternet-csomagokat is: arra az esetre, ha a munkatársnak az irodán kívül akadna nem telefonos intéznivalója. Az esetek döntő többségében még számos, lakossági tarifacsomagok esetében igénybe vehető kedvezménnyel is "tuningolhatók" a céges előfizetések, a legnépszerűbb ezek között a csúcsidőn kívüli, hálózaton belüli korlátlan opció.
Az alkalmazottak rendre megemlítik: már az is egy béren kívüli juttatás, hogy kedvezményesebb percdíjakkal telefonálhatnak, mint ha magán-előfizetésük lenne. A mobilcégek - gondolva az emiatt esetleg keletkező adófizetési kötelezettségre, lehetővé teszik azt is, hogy egy speciális felületen keresztül a munkavállalók szétválogathassák a céges és magánhívásaikat, valamint költési limitet határozzanak meg az alkalmazottaknak. Ez az adófizetés szempontjából kedvező, hiszen a magánbeszélgetéseket a szolgáltató közvetlenül az alkalmazottnak - az ő nevére és címére küldött bizonylattal - számlázza ki.
Üzleti tarifacsomagok előnyei:
Kedvezményes vagy ingyenes cégen belüli hívások
Kedvezményes mobilinternet
Rugalmas számlázás
Területalapú kedvezmények
Másodpercalapú számlázás
Lebeszélhető havidíj