Szabadnapra váltják a béremelést az Audinál

Lendületben maradt tavaly is az Audi: már a tizenharmadik egymást követő évben adtak el rekordmennyiséget a Volkswagen-csoport luxusmárkájából. Az idén azonban fennállásának legnehezebb éve elé néz a társaság, és csak 2010-ben számít az autópiac stabilizálódására.

Történetének legjobb eredményét érte el tavaly az Audi AG, először sikerült 4,1 százalékkal, egymillió fölé növelni az eladott autók számát a hat százalékkal zsugorodó világpiacon - jelentette be Rupert Stadler az Ingolstadtban tartott évértékelőjén. Az elnök ezt egyrészt a győri leányvállalatnál tavaly óta gyártott A3-as kabriók, valamint az A4-esek sikerére vezette vissza. A konszern adózott eredménye 32 százalékkal, 2,18 milliárd euróra nőtt.

A győri Audi Hungaria adózás előtti profitja 535 millió euró volt, gyakorlatilag nem változott az előző évihez képest. A győriek tavaly 5 milliárd 617 millió eurós árbevételt értek el, 4,3 százalékkal kevesebbet, mint 2007-ben. Az Audi 309 millió eurót ruházott be tavaly nálunk, s megkezdte az Audi A3 Cabriolet sorozatgyártását - összegezte az elmúlt év számait Thomas Faustmann ügyvezető igazgató. Tavaly 1,9 millió motort szerelt össze Győrött az Audi, s ezzel a Rába-parti cég a világ legnagyobb motorgyárává vált. A győri motorok továbbfejlesztése ezután itt történik majd. A cég alapítása óta tavaly készült a legtöbb, összesen 60 ezernél is több jármű a magyarországi leányvállalatnál. Faustmann az idei tervekről elmondta, hogy igazodnak a kereslet csökkenéséhez, és kevesebb motort fognak gyártani, ám a törzsgárdát egyben tartják, s ebben számítanak a kormányzat közreműködésére is.

A válság ugyanis az Audi értékesítését is érzékenyen érinti: januárban 28, februárban pedig 11 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni. Nem is csoda, hogy az Audi is kénytelen a termelési igényekhez igazítani terveit, ami nagyjából tízszázalékos teljesítménycsökkentést feltételez. Ingolstadtban és Neckarsulmban máris rövidített munkaidőben dolgoznak, Győrött viszont más módszert választottak: a tervezett béremeléseket többletszabadnapokká váltották át. A gyártást ezért szükség szerint napokra vagy akár hetekre is le tudják állítani úgy, hogy a dolgozók nem szenvednek anyagi hátrányt. Az már biztos, hogy augusztusban három hétre leáll a csaknem hatezer főt foglalkoztató üzem.

Ellenszélben igyekszik az úton maradni az Audi
Ellenszélben igyekszik az úton maradni az Audi
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.