Gablini hozza be az Infinityt
A szerződést a magyar cégcsoport vezetője és az európai igazgató, Jim Wright írta alá kedden Genfben. A japán luxuskocsikból az első évben száz, jövőre kétszáz eladását tervezik a magyar piacon, ahol a Gablini cégcsoport húsz év alatt húszezer francia, japán és dél-koreai autót forgalmazott. Gablini azért bízik az Infinity sikerében, mert a zuhanó eladások és a válság kevésbé érinti a luxusmárkákat.
Vannak tömeggyártók, melyek felismerték, hogy a tehetősebb és igényesebb vevők meghódítására új márkát kell kreálni: így született a Toyota Lexusa, a Honda Acurája és a Nissan Infinityje, melyeket sokáig csak a japán és az észak-amerikai piacon forgalmaztak. Ma már hébe-hóba nálunk is lehet látni egy-egyet az utakon.
A márka vetélytársa az Audi, a BMW, a Lexus, a Mercedes és a Volvo, ezek együttes eladásai 2008-ban elérték a tízezer darabot. Az európai piachoz hasonlóan Magyarországon is két modellé lesz a főszerep: az FX 37-es és az EX 37-es adhatja majd az eladások 90 százalékát. A V6 hengeres 3,7 literes, 320 lóerős, a V8-as 5 literes, 390 lóerős autók ára egyaránt tízmillió forint felett lesz.