Utcára tett versenytechnika

Néhány nappal a világbajnokság rajtja előtt elindult az utcai közlekedésre is alkalmas rendszámos motorkerékpárok sorozatgyártása.

A hétvégén rajtol a Superbike Világbajnokság (WSBK), és az ausztrál futamon először állnak majd rajthoz a BMW S 1000 RR típusú versenygépek. Azok, akik irigylik a nyeregbe szálló pilótákat, és persze elég pénzük is van, megvehetik az utcai közlekedésre is alkalmas változatot, mert Münchenben megkezdték az új BMW S 1000 RR sorozatgyártását. A vevőknek nyárig még várni kell, a versenyzők már hajthatták a gépeket: a portimaoi és a valenciai tesztek után Troy Corser és Ruben Xaus is dicsérte a motort.

A Superbike VB lényege, hogy a bajnokságban résztvevő gépek alig térnek el a szériajárművektől. Az új BMW S 1000 RR teljesen új konstrukció: 999 köbcentiméteres, négyhengeres blokkja könnyű és kompakt, száraz tömege pedig 183 kg. Az S 1000 RR új fejlesztésű, állítható menettulajdonságú sport ABS-szel rendelkezik, valamint DTC (dinamikus vonóerő-szabályozás) is rendelhető lesz hozzá, amit egyenesen a versenymotorból vesznek át. A motor egyedi dizájnja úgy viseli a német márka jegyeit, hogy közben a szegmens többi szereplőjének stílusára is reflektál.

A bajor konszern versenymotorjának utcai változata ezüst, zöld, szürke, és speciális BMW Motorrad Racing (piros-fehér-kék) színben lesz elérhető. A motor hivatalosan 2009 nyarán mutatkozik be a nagyközönségnek.

A 2009-es Superbike Világbajnokságon (WSBK) négy japán és három európai csapat vesz részt. Hosszú szünet után visszatér a BMW, melynek versenymúltja 1923-ban kezdődött: akkor az R32-esekkel a gyári csapat több sikert ért el, például győzött a legendás a Man szigeten. A gyári csapat utolsó sikere Walter Zeller második helyezése volt az 1956-os világbajnokságon. A BMW 2007-ben tért vissza a HP2 Sport Boxerrel a 24 órás aszfaltversenyekre. A bajor márka első "Superbike" győzelmét az Egyesült Államokban, Daytonában érte el 1976-ban, amikor az amerikai Steve McLaughlin célfotó-győzelmet aratott csapattársa, Reg Pridmore előtt. Mindketten a Butler & Smith által készített BMW R 90 S motorokkal versenyeztek.

Abban az időben a Superbike-osztály még csak kísérőrendezvény volt, 1988-tól már világbajnokság lett. A BMW azért száll be ismét, mert a Superbike-rajongók és ügyfelek könnyen azonosulhatnak a márkával és a motorokkal.

Münchenben gyártják a legújabb S 1000 RR BMW motorkerékpárt
Münchenben gyártják a legújabb S 1000 RR BMW motorkerékpárt
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.