Eggyel kevesebbet csengethet az amerikai postás
Utoljára csaknem egy évszázada, 1912-ben faragott le egy kézbesítési napot az amerikai posta, ám ekkor nem gazdasági nyomásra, hanem a szabad vasárnapért kiálló keresztények követelésére. Azelőtt pedig még a napi kétszeri kézbesítés is dívott egyes helyeken; innen való a film címe is: A postás mindig kétszer csenget.
A szövetségi posta már eddig is kapkodta a fejét a felgyorsult világgal párhuzamosan átalakult kommunikációs térben. Az e-mail és az SMS elterjedése drámaian csökkentette a magánlevelezést, a csomagküldésben a UPS, az expressz küldeményeknél a FedEx aratta le a termést. A U. S. Postal Service ma jórészt reklámokat, számlákat, hetilapokat és magazinokat, meghívókat és (az Amerikában igen népszerű) üdvözlőkártyákat kézbesít. A recesszióban azonban ezek is megfogyatkoznak: tavaly a mindenkori legnagyobb visszaesést rögzítették, 202 milliárd tételt kézbesítettek, 9 milliárddal kevesebbet, mint az előző évben. A postának tavalyra emiatt 3 milliárd dolláros hiánya keletkezett, amely idén ráadásul a duplájára nőhet. Egymilliárdos költséglefaragást már végrehajtott, elbocsátott 120 ezer alkalmazottat, és leállította új postahivatalok építését. Most a keddi vagy a szombati kézbesítés eshet áldozatul, ám ehhez a kongresszusnak kellene felmentést adnia. A számítások szerint a posta így évi 1,9 milliárd dollárt takaríthatna meg 80 milliárdos költségeiből. Dan G. Blair, a szövetségi postai felügyelet elnöke azonban úgy véli: egy ilyen lépés csak tovább csökkentheti a levélforgalmat, és a költségek csökkentésének más módját, így a hivatalbezárásokat is fontolóra kellene venni.
A cég vezetése ahhoz is támogatást keres, hogy enyhítsék a befizetési kötelezettségét a nyugdíjasok egészségalapjába, ami évi 6 milliárd dollárját emészti fel. Szó van a 42 centes belföldi levélbélyeg árának növeléséről, amihez szintén politikai jóváhagyás szükséges.