Röviden
Egy hétre leáll az Audi Hungaria győri gyára
A kereslet visszaesése miatt február végén egy hétre leáll a győri Audi Hungaria - erősítette meg értesülésünket Lőre Péter kommunikációs igazgató. Február 23-tól 28-ig a motorgyártás és az autó-összeszerelés egyaránt szünetel. Az Audi AG német telephelyei ebben az időszakban ugyancsak nem termelnek. Arra a kérdésünkre, hogy az intézkedés része-e egy esetleges leépítési csomagnak, Lőre kijelentette: ez a lépés nem érinti a győri munkahelyek biztonságát. Az Audiban 5700 munkatárs dolgozik. A cég tavaly 1,9 millió motort gyártott, és 60 ezer autót szerelt össze. (H. F.)
Egymilliárd eurót bukott befektetésein a Philips
A legnagyobb európai szórakoztatóelektronikai cég, a Royal Philips Electronics 2003 után most először jelentett veszteséget. A tavalyi év utolsó három hónapjának 1,47 milliárd eurós deficitje azonban döntőrészt nem a működéshez kapcsolódik, most írnak le rossz befektetést. A recesszió miatt a cég idén hatezer dolgozóját küldi el. (K. B.)
Újabb két hét kényszerszünet a Dacia-gyárban
Ismét felfüggeszti két hétre termelését és kényszerszabadságra küldi alkalmazottait a Dacia. A vállalat az autópiac drámai hanyatlására hivatkozva szánta rá magát a lépésre. A Pitesti környéki üzem vezetősége bejelentette azt is, hogy a cégnél a hónap végén lejáró, meghatározott idejű szerződéssel rendelkező, mintegy háromszáz embernek nem újítják meg a munkaviszonyát. (MTI)
Obama üzemanyag-hatékony autóipart akar
Az üzemanyag-felhasználás szigorúbb, környezetbarát normáinak alkalmazásáért állt ki hétfői rendeleteiben az új amerikai elnök. Barack Obama egyrészt arra adott utasítást, hogy már 2011-től környezetbarát járművek guruljanak ki az USA szerelőcsarnokaiból. A japán konkurenciával szemben a hibrideknél és a villanyautóknál lemaradásban lévő detroiti hármak nem siettetik a szigorúbb normákat. Az új elnök ezért utalt a "zöld"-állások létrehozásával járó, az autóiparra is vonatkoztatható kedvezményekre, amelyek majd a 825 milliárd dollárosra tervezett gazdaságélénkítő csomagon belül lesznek elérhetők. (Washingtoni tudósítónktól)
Új tulajdonosa darabokra hasítja a Continentalt
Feldarabolja a Continentalt a hannoveri székhelyű autóipari konszern új többségi tulajdonosa, a Schaeffler-csoport. Az "északi" részbe kerül az abroncsgyártó ágazat, amelyet azonnal áruba bocsátanak. Az üzlettől hétmilliárd eurót remélnek. Ami a "déli" csoportot illeti: ide kerülnek a Continental más autóalkatrész-gyárai, ezeket összevonják a Schaeffler érdekeltségeivel. (Berlini tudósítónktól)