Gerhard Schröder, a közvetítő
A múlt évi egyezség szerint a házasuló cégek közti vita esetén Schrödernek a Continental érdekeinek védelmében kellene beavatkoznia. A tét azonban jóval nagyobb, a német autóipar szereplőinek jövője forog kockán.
A Handelsblatt és a Financial Times Deutschland értesülései szerint a herzogenaurachi Schaeffler-csoport már nemcsak a hannoveri Continental 49,9 százalékát, hanem az egész konszernt akarja ellenőrzése alá vonni. A Handelsblatt úgy tudja, maga a Schaeffler-tulajdonos Maria-Elisabeth Schaeffler szeretne a Continental felügyelőbizottsági elnöki székébe ülni. E fontos posztot jelenleg az a Hubertus von Grünberg tölti be, aki korábban a Schaeffler tanácsadója volt, s állítólag a két konkurens üzleti házasságánál is ott bábáskodott. A hatalmi harcok azonban "felőrölték" a bizalmi tőkét. Schaefflerék most például azzal vádolják Von Grünberget, hogy "módszeresen elszabotálja" a fúziót.
Von Grünberg mandátuma áprilisban lejár, s a Schaeffler valószínűleg érvényesíteni tudja nagyrészvényesi akaratát. A bajorországi csapágygyártó azért is teljhatalomra tör, mert alapvetően fut a pénze után. A hosszas alkudozás után múlt nyáron született alku értelmében 75 eurót fizet egy Continental-részvényért, időközben a papírok - a pénzügyi és az autóipari válság miatt - 20 euró körüli szintre süllyedtek. A Schaefflerre mintegy 11 milliárd eurós hitel nehezedik, de hasonló nagyságú adósság terheli a Continentalt, amely hitelekből finanszírozta a Siemenstől megvásárolt VDO autóalkatrész-gyártó "bekebelezését".
A Handelsblatt szerint Schröder mellett a hitelező bankok, a bajor, az alsó-szászországi és a szövetségi kormány egyaránt igyekeznek valamiféle megoldást találni, így például állami hitelgaranciákkal megtámogatni a Schaeffler-conti-csoportot, amelynek esetleges "bedőlése" több százezer munkahelyet veszélyeztetne.