Gerhard Schröder, a közvetítő

Az ellenségeskedés odáig fajult, hogy Gerhard Schröder exkancellárnak igazi békeközvetítőként kell fellépnie Schaeffler és a Continental közötti "állóháborúban". A több magyarországi gyárral rendelkező két nagy német autóipari beszállító fúzióját tavaly nyáron még a 2008-as év üzleteként ünnepelték, a globális pénzügyi válság azonban sok mindent megváltoztatott. Különösen annak fényében, hogy mindkét céget milliárdos hitelek terhelik.

A múlt évi egyezség szerint a házasuló cégek közti vita esetén Schrödernek a Continental érdekeinek védelmében kellene beavatkoznia. A tét azonban jóval nagyobb, a német autóipar szereplőinek jövője forog kockán.

A Handelsblatt és a Financial Times Deutschland értesülései szerint a herzogenaurachi Schaeffler-csoport már nemcsak a hannoveri Continental 49,9 százalékát, hanem az egész konszernt akarja ellenőrzése alá vonni. A Handelsblatt úgy tudja, maga a Schaeffler-tulajdonos Maria-Elisabeth Schaeffler szeretne a Continental felügyelőbizottsági elnöki székébe ülni. E fontos posztot jelenleg az a Hubertus von Grünberg tölti be, aki korábban a Schaeffler tanácsadója volt, s állítólag a két konkurens üzleti házasságánál is ott bábáskodott. A hatalmi harcok azonban "felőrölték" a bizalmi tőkét. Schaefflerék most például azzal vádolják Von Grünberget, hogy "módszeresen elszabotálja" a fúziót.

Von Grünberg mandátuma áprilisban lejár, s a Schaeffler valószínűleg érvényesíteni tudja nagyrészvényesi akaratát. A bajorországi csapágygyártó azért is teljhatalomra tör, mert alapvetően fut a pénze után. A hosszas alkudozás után múlt nyáron született alku értelmében 75 eurót fizet egy Continental-részvényért, időközben a papírok - a pénzügyi és az autóipari válság miatt - 20 euró körüli szintre süllyedtek. A Schaefflerre mintegy 11 milliárd eurós hitel nehezedik, de hasonló nagyságú adósság terheli a Continentalt, amely hitelekből finanszírozta a Siemenstől megvásárolt VDO autóalkatrész-gyártó "bekebelezését".

A Handelsblatt szerint Schröder mellett a hitelező bankok, a bajor, az alsó-szászországi és a szövetségi kormány egyaránt igyekeznek valamiféle megoldást találni, így például állami hitelgaranciákkal megtámogatni a Schaeffler-conti-csoportot, amelynek esetleges "bedőlése" több százezer munkahelyet veszélyeztetne.

Az egykori kancellárnak most üzleti vitát kell elsimítania
Az egykori kancellárnak most üzleti vitát kell elsimítania
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.