Látszatfejlesztést végez az RCA a Máv Cargónál?
A cikk szerint a magyarok egyáltalán nem ujjonganak attól, hogy az RCA meglehetősen sajátosan teljesíti a vételi szerződés azon pontját, amelyben a 102,5 milliárd forint vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint értékű fejlesztésre is kötelezettséget vállalt a MÁV Cargónál. A fejlesztésre szánt összeg első része 8,7 milliárd forint társasági hitel formájában meg is érkezik, azonban a lap szerint ebből az összegből az ÖBB saját vállalatától, az ÖBB Technisches Servicestől vásároltat a MÁV Cargóval 19 mozdonyt és 50 tehervagont.
(Az ÖBB 51 százalékos tulajdonosa maga az RCA, a részvények fennmaradó része pedig az osztrák vasút személyszállító vállalatához tartozik.) Azonban a MÁV Cargo az RCA-hitelből vásárolt mozdonyokat és vagonokat rögtön lízingbe adja át az anyavállalatnak, az ÖBB-nek. Ennek fejében rendszeres lízingdíjban részesül ugyan az anyavállalattól, azonban abból kell fizetnie a társasági kölcsön költségeit, így a pénz nem marad a magyar leányvállalatnál. Az ügyben csak a MÁV Cargo szóvivője nyilatkozott, azonban csak megerősíteni tudta az osztrák lap értesüléseit a vagonok vásárlásáról, arra a kérdésre azonban már nem válaszolt, hogy honnan szerezték be ezeket az eszközöket, és miért adták azokat lízingbe az ÖBB-nek.
Cáfol a vasút
A MÁV Zrt. menedzsmentje szerint a VDSzSz nyilvánvaló rémhíreket, valótlan állításokat terjeszt akkor, amikor azt terjeszti, hogy a vállalattól ötezer munkavállalót küldenek el. A MÁV szerint idei üzleti tervükben szó sincs elbocsátásról, amivel éppenséggel a VDSzSz vezetőinek is tisztában kellene lenniük, hiszen tagjai a társaság felügyelő bizottságának, amely pontosan ismeri a vasút terveit - derül ki a társaság közleményéből.