Megrohanták a boltokat a hősugárzókért
Úgy tűnik, hogy az idén nem okoz majd gondot a kereskedőknek, hogy túladjanak a karácsonyi szezonról visszamaradt, árammal, olajjal működő fűtési készülékeiken.
A hasonló időszakhoz képest háromszor annyi kiegészítő fűtőkészüléket adtak el a napokban – mondták el az Electro Worldnél. Hasonló jelenetek játszódtak le a Tesco áruházakban, ahol szerda délutánra a vásárlók több helyütt gyakorlatilag „letakarították” a polcokról ezeket a termékeket. Hackl Mónika szóvivő szerint a lakossági vevők mellett a közületek is szép számmal vásároltak.
Az elektromos vagy olajjal működő hősugárzók, radiátorok a téli termékkör hagyományos darabjai. Ugyanakkor a kereskedői tapasztalatok szerint a cikk főszezonja egybeesik a fűtési szezon kezdetével, és januárban a termékkör forgalmát legfeljebb a tartósan hideg időjárás vagy más, kivételes ok pörgeti fel.
A megkérdezett kereskedők ugyanakkor nem győzték hangsúlyozni, hogy elhamarkodott lenne mindezt csak a néhány napja zajló gázkrízis számlájára írni. Így Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere is a hirtelen beköszöntött hideg idővel indokolta, hogy az áruházaikban jelentősen megemelkedett a hősugárzók és olajradiátorok forgalma az elmúlt napokban.
Megállapítása egybecseng azzal, hogy a Tescónál a termékkör felfutása már jóval a gázkrízis előtt elkezdődött. Arra, hogy olcsó, saját márkás hősugárzóik eladása minden tervet felülmúl, a hideg mellett az a másik magyarázata, hogy karácsony óta szinte továbbra is tart az ünnepi bevásárlószezon. Márpedig kereskedői tapasztalatok szerint az elmúlt években az ünnepi termékkör mind nagyobb részét adják a praktikus háztartási cikkek. Ugyanakkor – bár a kereskedők inkább úgy latolgatták, hogy a gázszolgáltatás problémái kapcsán a hét második részében lehet számítani a vevők rohamára – úgy tudjuk, hogy szerda délutánra, estére már több áruházban elkapkodták a fűtőtesteket.
Ez nem magyar sajátosság, hiszen több, a gázkrízisben érintett országban is hasonló roham játszódott le a hősugárzókért.