Véget ért a "nullás" gépjárműhitelek kora
A kezdőrészletet a gépkocsi valós értéke alapján kell kiszámítani, amely új autók esetében a listaár kedvezményekkel csökkentett értéke (vagyis ezentúl például használt autó beszámításával nem váltható ki az önerő), használt autóknál pedig az Eurotax katalógusban meghatározott érték.
A PSZÁF ajánlása ugyan nem kötelező érvényű, ám azokat a konstrukciókat, amelyek nem felelnek meg a felügyelet irányelveinek, a szervezet kockázatosnak minősíti. Az ilyen kockázatosnak minősített kölcsönök után pedig a hitel összegének 50-100 százalékos mértékéig többlettartalékolást ír elő a felügyelet, ezzel valószínűleg a finanszírozók többségét visszatartva attól, hogy ettől eltérő, könnyített feltételek mellett adjanak hitelt. Ezt támasztja alá Mészáros György, a lízingszövetség elnökének nyilatkozata is. Az MTI kérdésére elmondta: a magas többlettartalékolás miatt a szövetség tagjai egyetértettek abban, hogy januártól nem alkalmazzák az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az évekig csak a kamatfizetéssel megelégedő konstrukciókat.