A neten még vesznek a britek
Beváltották a brit vásárlók az egyre kétségbeesettebb kiskereskedők reményeit. December második hétfőjén ezúttal is tetőfokára hágott az online vásárlási láz, és mintegy 320 millió font cserélt gazdát. A várakozásnak megfelelően a csúcsidőszak ebédidőre, déli 1 és 2 óra közé esett.
Az ebédszünet közepe táján másodpercenként 16 ezer fontot (több mint 4,8 millió forint) költöttek a brit fogyasztók, akik előzetes számítások szerint a teljes karácsonyi szezonban 13 milliárd fontot hagynak online üzletekben. Az elmúlt évhez képest ez 15 százalékos emelkedés. A becsült adatok szerint a második hétfő az év legforgalmasabb internetes bevásárlónapjának bizonyult. A hitelkártya társaságok szerint a munkanap végére több mint kétmillió tranzakcióra került sor.
Az IRMG elnevezésű internetes kiskereskedelmi érdekvédelmi szervezet adatai arra utalnak, hogy a tavalyi 56 százalékkal szemben az idén a vásárlók 77 százaléka kívánja az ajándékok legalább felét az interneten beszerezni. A megahétfő slágerei: a Mamma Mia és a The Dark Knight (Batman 2, A sötét lovag) DVD-k, a Mario Kart (Wii Wheel kormánnyal) videojáték, a Bogar bárd meséi (J. K. Rowling) és a Dreams from My Father című könyv, Barack Obama korai önéletrajza. A játékok kategóriájában a Silverlit PicooZ Helicopter és rögtön utána az "eredeti" Rubik-kocka.
A világhálós tülekedés különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy a legfrissebb adatok szerint 1995 óta először fordult elő, hogy a kiskereskedelmi forgalom két egymást követő hónapban csökkent. Novemberben 0,4, októberben 0,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi bevételtől.