Amerikában megtört az internetes lendület
Egy évvel ezelőtt még 8,5 milliárd dollár értékben adtak föl megrendelést a neten - derül ki a comScore felméréséből. A november trendforduló is egyben, hiszen emberemlékezet óta most először vált negatívba az internetes kereskedelem növekedési mutatója. Októberben ugyanis még egy- százalékos növekedést mértek az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A piackutató előzetes becslései szerint az idei karácsonyi szezonban, azaz november-december folyamán az összes költés 29,2 milliárd dollár lesz, azaz nagyjából a tavalyihoz hasonló forgalmat feltételeznek. Ehhez képest az online kereskedők nem is olyan régen még kétszámjegyű forgalombővülésről vizionáltak. Andrew Lipsman, a comScore igazgatója szerint azonban nem szabad temetni az iparágat, mivel tavaly először tapasztalták azt, hogy az emberek az utolsó pillanatra halasztották megrendeléseik leadását, hátha az akciósnál is akciósabb árat sikerül elcsípniük. Az idén ez a kivárásra épülő taktika hatványozottan érvényesül majd - jósolja Lipsman. Még akkor is, ha a kései rendeléssel azt kockáztatják, hogy esetleg csak karácsony másnapján csenget a csomagkézbesítő.
November elején a comScore ötszáz vásárló részletes kikérdezése után arra a következtetésre jutott, hogy 33 százalékuk még egyáltalán nem vett semmit szeretteinek. A kereskedőknek számára nem jó ómen, hogy a válaszadók 48 százaléka az idén olcsóbb ajándékok vásárlásával próbálja egyensúlyban tartani a családi kasszát, 47 százalékuk pedig az ajándékok, illetve a megajándékozottak számából vesz vissza.