Keresi a pénzt a Schaeffler

Legalább négy-, de inkább hétmilliárd eurós pénzügyi injekcióra szorul a Magyarországon is több gyártóüzemmel - Debrecenben és Szombathelyen - érdekelt Schaeffler-csoport. A Handelsblatt üzleti napilap szerint a bajor autóipari beszállító gondjait a pénzügyi és az autóipari válság mellett a hannoveri Continental-csoport átvétele is növeli, amelynek ugyancsak több magyar gyártóegysége van.

A Schaeffler hosszas csatározás után a nyáron olyan alkuba ment bele, hogy 75 eurót fizet a Continental részvényeiért, csakhogy időközben a pénzügyi világválság miatt ezen papírok értéke 35 euróra csökkent, így korántsem számít jó üzletnek az egyesülés.

A német sajtóban augusztusban még az év autóipari üzleteként ünnepelték a Schaeffler terjeszkedését. A milliárdos "kátyúk" hírére most kérdőjelek merültek fel a friggyel kapcsolatban. A Perella Weinberg befektetési bank elemzése értelmében a Schaeffler 11 milliárd eurós nettó adóssága hatszorosa az idén várható forgalmának - írta a Handelsblatt.

A több hónapos hallgatás után most először megszólaló Maria-Elisabeth Schaeffler a "spekulációkat" nem kívánta kommentálni. A cégtulajdonos azt nyilatkozta: fizetni fognak, a finanszírozás rendben van. A bankok változatlanul lelkesednek a Volkswagen és az Opel által is erősen támogatott fúzióért, a pénzintézetekkel közösen meg fogják találni a megoldást. Ami viszont azt jelenti, van mire megoldást találni.

A Continental helyzete sem túl rózsás a korábbi vállalatfelvásárlások miatt 11 milliárd eurósra rúgó adósságállomány miatt. Mindezt tetézi, hogy a két cég viszonya mindennek, csak éppen felhőtlennek nem mondható. A jelenleg húszszázalékos Conti-tulajdonnal bíró Schaefflert azzal vádolják, hogy be akar avatkozni a hannoveriek és a hitelező bankok közötti tárgyalásokba is.

Közben a német autóipar kezd "üresbe kapcsolni". A Daimlernél már a jövő héttől extra karácsonyi szünetre küldik a dolgozókat, a sindelfingeni üzemben március végéig pedig rövidített munkaidőt vezetnek be. A BMW is meghosszabbított karácsonyi leállással próbál úrrá lenni az autóértékesítési problémákon. Szinte mindennapra jut hír arról, hogy újabb német autóipari beszállító jelent fizetésképtelenséget, a bankok továbbra is nehezen hiteleznek, a pénzügyi csapok elzáródása főleg a kis- és közepes vállalkozásoknak lehet végzetes. A bremerhaveni kikötőben jelenleg 90 ezer új autó "parkol", ennyi még sohasem várt ki- és beszállításra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.