A K & H kiszáll az autóhitelből
A hitelválság működésének felülvizsgálatára késztette a K & H-csoportot, s így a K & H Lízing is értékelte szolgáltatásait, hogy kiderüljön: melyek tartoznak a fő tevékenységei közé, biztosítanak megfelelő megtérülést. A vizsgálat eredményeként döntött úgy a társaság, hogy felhagy a lakossági autófinanszírozással, és erőforrásait inkább a tehergépjármű-, a gép- és általános eszközfinanszírozásra, valamint a flottakezelésre összpontosítja.
Új finanszírozási igényeket a K & H Lízing már nem fogad be, de a már meglévő szerződésekben vállalt kötelezettségeinek továbbra is eleget tesz. Az üzletág megszüntetése létszámleépítéssel is jár majd, mértékéről még nem született döntés. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint idén fél évkor nyolc-százalékos részesedésével a K & H Lízing a lakossági gépjármű-finanszírozási piac hetedik legnagyobb szereplője volt.
- Az autóeladások zuhanása és a pénzpiaci válság miatt idő kérdése volt, mikor jelenti be távozását a piacról valamelyik finanszírozó - mondta Lévai Gábor. A lízingszövetség főtitkára szerint nem lenne meglepő, ha a K & H Lízing példáját más társaságok is követnék. Az utóbbi pár hónapban a gépjármű-hitelezés sokkal kockázatosabb üzletté vált, nem beszélve a kereskedők finanszírozásáról. (Idén 170 ezer, míg jövőre 140 ezer új autó eladásával számolnak a szakemberek, miközben az értékesítési hálózat évi 220 ezer darabos piacra épült, s emiatt tömegesen mehetnek tönkre kereskedők.)
Ezzel szemben a vállalati lízing, amelyre a K & H is összpontosítani kíván, vélhetően most nagyobb növekedésre számíthat, már csak azért is, mert a vállalati hitelezés visszaszorulóban van, a cégeknek azonban továbbra is szükségük van külső forrásokra. A megoldást pedig a pénzintézetek számára nagyobb biztonságot jelentő lízing jelentheti - tette hozzá Lévai.