A British Airways megvenné a Qantast
A BA szándékának nyilvánosságra hozatala nem sokkal követte az ausztrál kormány döntését, mely szerint kész a szigorú versenyszabályok enyhítésére. Mindeddig egy külföldi légitársaság legfeljebb 25 százalékos tulajdoni hányadot szerezhetett meg a Qantasban, de az idegen kézben lévő részvények összesen sem haladhatják meg a 35 százalékot. A változások jegyében egy külföldi társaság akár 49 százalékot is megszerezhet a különösen megbízhatónak ismert ausztrál szállítóban. A BA 1993-ban megvett egy 25 százalékos Qantas-csomagot, melyből 2004-ben 18 százalékot továbbadott.
A BA és a Qantas közeledése újabb jele a szakmában tapasztalható konszolidációs törekvéseknek. Maga a BA és az Iberia - az American Airlinest bevonva - most vizsgálja egy transzatlanti szövetség lehetőségét, a Lufthansa pedig az Austrian Airlinesra és a tönk szélén álló Alitaliára egyaránt kivetette a hálóját. A legnagyobb európai diszkont légitársaság, a Ryanair hétfőn másodszor is megkérte állami tulajdonban lévő ír konkurense, az Aer Lingus kezét, és ismét kosarat kapott. Nem csoda, hisz mostani, 748 millió eurós ajánlata pontosan feleakkora, mint az egy évvel ezelőtti.
Nehéz helyzetben a SkyEurope
Kis híján kétmilliárd koronás, mintegy 15 milliárd forintos veszteséget könyvelhet el a szlovák SkyEurope fapados légitársaság a szeptember végével zárult 2008-as üzleti évben. A cég korábban soha nem zárt még ilyen nagy hiánnyal: az idei deficit a tavalyi két és félszerese. A társaságnál járatkorlátozásokra lehet számítani. (MTI)