Röviden

A szakszervezetek 76 500 forintra emelnék a minimálbért

A munkavállalói oldal új minimálbér javaslata havi 76 500 forint, a szakmunkás bérminimum pedig 95 ezer forint - fogalmazódtak meg a vélemények az Országos Érdekegyeztető Tanács pénteki (OÉT) plenáris ülésén. Korábban a munkavállalói oldal havi 80 ezer forintra kívánta felemelni a minimálbért. Jelenleg a havi minimálbér összege 69 ezer forint, a kétéves gyakorlattal rendelkező szakmunkások bérminimuma 86 300 forint. De nemcsak a munkavállalói, hanem a munkaadói oldal is engedett annyiban, hogy - ésszerű mérték meghatározása esetén - már nem ragaszkodik a minimálbér jövő évi befagyasztásához. (MTI)

Sorban állnak a német bankok a kormánytámogatásért

A Commerzbank és a Bayerische Landesbank után újabb két bank kért pénzügyi támogatást a kormány 500 milliárd eurós alapjából. A müncheni Hypo Real Estate ingatlanfinanszírozó bejelentette, hogy 20 milliárd eurót vesz igénybe a kormány garanciavállalási alapjából. E pénzintézet volt az Amerikából kiindult pénzügyi válság első német áldozata. Tegnap derült ki az is, hogy Baden-Württemberg központi bankja, az LBBW is közvetlen pénzügyi támogatásért folyamodik. Az LBBW ötmilliárd eurót kíván igénybe venni a kormányzat e célra létrehozott alapjából, míg a garanciavállalási csomagból is 15-20 milliárd eurót kér. (MTI)

Négy hétre teljesen leáll a termelés a győri Audinál

Négy hétre leáll a járműgyártás december közepétől az Audi Hungaria Motor Kft.-nél Győrött, a motorgyártásnál pedig - terméktípustól függően - 2 és 4 hét között szünetel a termelés az év végi időszakban. A győri vállalat termelését a Volkswagen konszern gyárainak menetrendjéhez igazítja. A motorgyárban az idén a tavalyihoz hasonlóan több mint 1,9 millió motor készül, a járműgyárban pedig 60 ezernél több autó gördül le a szerelősorról. (MTI)

Elbúcsúzott a Yugo, helyette Puntót gyártanak Kragujevácon

Nem gyárt több Yugót a kragujeváci fegyver- és autógyár, ezzel véget ér a szerbiai, volt jugoszláv autógyártás egyik jelentős korszaka - írja a vajdasági Magyar Szó. A Fiat 128 módosított változataként gyártott gépkocsi első darabja 1981-ben gördült le a futószalagról, azt további 794 237 követte. A Yugo nemzetközi "karrierje" 1984-ben kezdődött, akkor indult az exportja az Egyesült Államokba, ahol a kezdeti nagy sikert olcsóságának köszönhette, ám silány minősége miatt hamar kiérdemelte a "minden idők egyik legrosszabb importautója" címet. A Zastava gyárat a Fiat vette meg, amely a Puntót gyártja ezentúl a Yugo helyett. (MTI)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.