Gyors égésű ajánlat az Opelre
A Handelsblatt szerint a csőd szélén imbolygó GM napi 77 millió dollárt "füstöl el", mindezzel együtt valószínűleg csak végszükség esetén válnának meg az Opeltől. A német állam aligha vásárolja ki a több mint százéves márkát, autóipari befektetők viszont egyelőre nem tolonganak.
Az Opel ugyan nem tartozik a GM-világbirodalom legnagyobb részei közé, de Rüsselsheimben működik a detroiti konszern a kompakt-, és középkategóriás autókra szakosodott globális fejlesztő-tervező központja. A fejlesztéseket teljes egészében a GM állja, ennek fejében az Opel a nyereségét a tengerentúlra utalja.
Az Opelnek a Frankfurter Allgemeine Zeitung értesülései szerint 2010-ig legalább 1,8 milliárd eurós állami kezességvállalásra volna szüksége. A hesseni tartományi parlament tegnap már megszavazott egy 500 millió eurós hitelgaranciát. Az Opel rüsselsheimi gyára és az autóipari beszállító cégek mintegy 70 ezer embert foglalkoztatnak Hessenben. A német kormány karácsonyig akar kidolgozni egy olyan konstrukciót, amely keretében az Opelnek nyújtandó állami mentőöv garantáltan nem vándorol az USA-ba.
Hans Demant, az Opel vezérigazgatója közben azt nyilatkozta: 2009-ben a piac további zsugorodásával számolnak, ezért jövőre az idei 1,7 millióval szemben mindössze 1,5 millió autót terveznek gyártani. A fenyegető gazdasági helyzet miatt a menedzserek jövedelmeit is jelentősen viszszafogják. A Bild Zeitung azt írta, hogy Carl-Peter Forster, az Opel európai főnöke a felső vezetők összes bónuszát és prémiumát 2009 végéig "törölte".