Kilométerben mért kötelező
A központ értesíti a mentőszolgálatot, a GPS- koordináták segítségével pedig pontosan meg tudja mondani, hol található az autó - mondta Ertl Pál. Az Uniqa igazgatósági tagja szerint amennyiben a fogadtatás kedvező lesz, és úgy látják, van rá kereslet, akkor a társaság a 2009-es kampányidőszakra kidolgozza kilométer- alapú kötelező tarifáját, vagyis 2010 januárjától akár teljesítményarányosan is fizethetik biztosításukat az autósok. Ha nem lesz rá igény, akkor a SafeLine megmarad biztonságnövelő szolgáltatásnak.
A jelenleg tesztüzemmódban futó szolgáltatás áráról még nem döntött az Uniqa, a cég azonban azt szeretné, ha a havi lízingdíj nem haladná meg a 15 eurót. Ehhez viszont hozzájön még az egyszeri belépési költség is, s bár a biztosító a kötelező árából 10, a cascóéból pedig 20 százalékot enged el azoknak, akik előfizetnek a SafeLine-ra (plusz a következő évben még 5-5 százalékot visszafizet, ha nem vezettek többet tízezer kilométernél - és persze még mindig a cég ügyfelei), a szolgáltatás így is pluszköltséget jelent majd az autósoknak.
Az kérdéses, hogyan fogadná a magyar piac, ha a jelenlegi általány helyett útarányos kötelezőt is lehetne fizetni. Ez valószínűleg csak azoknak érné meg, akik viszonylag keveset autóznak. Ausztriában, ahol az Uniqa egy éve indította el a SafeLine-t, az eddig leszerződött néhány ezer autósnak alig fele jelezte: érdekelné egy kilométer-alapú kötelező biztosítás - pedig 67 százalékuk tízezer kilométernél is kevesebbet vezet évente, ami valószínűleg jóval elmarad a magyar átlagtól.