Kétszáz embert bocsát el a GySEV
A cég - melynek többségi tulajdonosa a magyar állam, az osztrák állam 34,5 százalékot birtokol, a Speditions Holding GmbH pedig 5,9 százalékban részese a nemzetközi vállalkozásnak - évente átlagosan hétmillió tonna árut és ötmillió utast szállít. A GYSEV kiemelkedő szerepet játszik a kombinált árufuvarozásban is.
A pénzügyi-gazdasági válság előszele már hónapokkal ezelőtt is éreztette hatását a vállalatnál, s a helyzet a második fél évben sem változott, sőt, további kedvezőtlen folyamatokra számítanak. A cég nagy ügyfelei ugyanis többek között az autógyárak, amelyek jelentős része a világ minden táján csökkentette termelését.
Székely Csaba szerint két fő tulajdonosuk már jelezte, hogy jövőre csökken az állami támogatás mértéke is. Ezekre a kedvezőtlen változásokra elsősorban a nagyberuházások folytatásával, tehát fejlesztésekkel válaszolnak a társaságnál, ám az ésszerű leépítés is elkerülhetetlen - állítják a cég vezetői. A munkavállalókat a tervek szerint a jövő év elején küldik el.
Székely szeptember közepén jelentette be, hogy uniós támogatásra alapozva mintegy 50 milliárd forintból fel akarják újítani a Sopron-Szombathely- Szentgotthárd vasútvonalat. Ez a fejlesztés több mint fél órával csökkenti a menetidőt a szakaszon. A GySEV a korszerűsítéstől azt várja, hogy a kamionos áruszállítás helyett egyre többen választják majd a vasutat.