Ha nem veszik az autót, a magyar motor sem kell

A győri Audi Hungaria és az esztergomi Magyar Suzuki egyelőre nem tervez leállást sem motorgyártó, sem autó-összeszerelő részlegében, a General Motors európai üzemeinek kényszerleállása viszont már érinti a magyarországi motorgyárat.

A győri Audi Hungaria és az esztergomi Magyar Suzuki egyelőre nem tervez leállást sem motorgyártó, sem autó-összeszerelő részlegében, a General Motors európai üzemeinek kényszerleállása viszont már érinti a csoport szentgotthárdi gyárát, amely az Opel spanyol, lengyel és angol gyárának szállít négyhengeres (1,6 literes és 1,8 literes) benzinmotorokat Corsa, Astra, Insignia, Meriva és Zafira modellekhez.

Légrádi Edit, a szentgotthárdi gyár szóvivője lapunk kérdésére elmondta, hogy "ha autó nem készül, akkor motor sem kell". A GM-konszernszinten negyvenezer autós termeléscsökkentés érinti a magyarországi motorgyárat, ahol jelenleg hétszáz alkalmazottat és száz bérelt munkást foglalkoztatnak. Ami biztos, hogy már rövid távon is csökkenteni kell a termelést, hosszabb távon pedig elbocsátásokkal kell számolni. Októberben másfél hétre leáll a motorszerelő sor, de ez még nem érinti a gyártósorokat, tehát hengerfejek, főtengelyek és blokkok továbbra is készülnek, mert az alkatrészekre továbbra is van igény.

2007-ben 434 ezer motor készült Szentgotthárdon, idén is hasonló mennyiséget terveztek, ez most másfél heti menynyiséggel, vagyis hatezer darabbal kevesebb lesz. A jövő héten tíz műszakkal kevesebbet terveznek a végszereldében, ahol normális üzemben 150 ember dolgozik két műszakban. Amennyiben tartós lesz az autópiaci visszaesés, akkor valószínűleg hozzá kell nyúlni a létszámhoz is, és a lejárt határozott idejű szerződéseket már nem hosszabbítják meg, különösen a kölcsönzött munkaerő esetében.

A győri Audi szóvivője, Lőre Péter lapunknak elmondta, hogy továbbra sem számolnak termeléscsökkentéssel, mert a dekonjuktúra ellenére is a tavalyinál több, vagyis kétmillió motort gyártanak és 65 ezer autót szerelnek össze. A Magyar Suzuki sem lassít, jelenleg is két-három hónapra terveznek, így biztosan elkészül az idei évre előirányzott 300 ezer autó, melyek között Opel Agila és Fiat Sedici is szerepel, tájékoztatta lapunkat Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs vezetője.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.