Dél-afrikai médiaóriásé lett a Vatera.hu
Gerő Viktor, a Vatera.hu ügyvezetője érdeklődésünkre megerősítette az eladás tényét. A vételár titok. Az Index információi szerint 1,5 milliárd forinttért kelt el a portál, azonban ezt az ügyvezető nem kívánta kommentálni. Gerő kijelentette: a tulajdonosváltás egyelőre nem érinti a cég szerkezetét, azaz várhatóan ugyanezzel a vezetéssel és az eddigi üzleti modell szerint fog tovább működni a Vatera.hu.
Az online aukciósházat 2000-ben alapították magánszemélyek, és mára az egyik leglátogatottabb magyar weboldal lett. Az oldalnak naponta 130 ezer egyedi látogatója van, és 620 ezer regisztrált felhasználója. A cég tavalyi átmenő forgalma 6,9 milliárd forint volt, az idén a tervek szerint meghaladja a 11 milliárd forintot.
A Vatera.hu megszerzésével az utóbbi években terjeszkedésnek indult Naspers nálunk is egy csapásra a hazai e-biznisz legjelentősebb szereplőjévé válhat. A Dél-Afrikán kívül Kínában, Latin-Amerikában, Oroszországban és USA-ban is jelentős érdekeltségeket szerzett médiabirodalom 2008 márciusa óta van jelen a hazai neten, ugyanis csillagászati összegért, 946 millió fontért (körülbelül 280 milliárd forint) bekebelezte a brit Tradust, és ezzel együtt a Tradusnak a Vatera-konkurens magyar TeszVesz.hu-ban lévő 35 százalékos üzletrészét. (A TeszVesz.hu másik tulajdonosa továbbra is a Sanoma.) Az üzlettel a Naspers felvásárolta a Tradus kelet-közép európai országokban (Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Ukrajnában és Romániában) lévő online piactereit is, és a térségben lévő online aukcióspiac vezető szereplőjévé nőtte ki magát.